انتخاب مناسب ترین سایز پروتز سینه توسط بهترین متخصص زیبایی
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

 انتخاب بهترین و مناسب ترین سایز پروتز سینه یکی از مهم ترین مسائل قبل از انجام جراحی سینه است که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین متخصص زیبایی در تهران دکتر مهدی جعفری این مسئله را مورد بررسی قرار داده و در این مقاله راهنمایی هایی لازم را به شما عزیزان ارائه کرده اند. 

سایز پروتز سینه از نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

انتخاب اندازه مناسب پروتز پستان قبل از جراحی زیبایی سینه بر اساس خواست بیمار و ارزیابی های فوق تخصص جراحی پلاستیک معالج صورت می گیرد.  

دکتر مهدی جعفری بهترین متخصص زیبایی در تهران با ارائه مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه جراحی زیبایی سینه و لیفت سینه، جراحی بینی، ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک و لیپوساکشن در خدمت شماست.  

فاکتورهای تعیین کننده اندازه پروتز سینه در جراحی سینه

طبق نظر بهترین جراح زیبایی در تهران دکتر جعفری ، به طور کلی فاکتورهای تعیین کننده اندازه پروتز پستان شامل موارد زیر می شوند:

  • قطر پستان
  • ظرفیت و میزان گنجایش بافت نرم پستان برای پذیرش پروتز
  • میزانی از بزرگی پستان که مورد خواست بیمار می باشد  

قطر پستان در جراحی زیبایی سینه

قطر پستان بر اساس پهنای قفسه سینه تعیین می شود که از خصوصیات هر فرد می باشد. فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و جراح زیبایی به طور  
کلی قطر پروتز را مختصری کمتر از قطر پستان تعیین می کند. چنانچه قطر پروتز بزرگ‌تر از قطر پستان انتخاب شود لندمارکرهای آناتومیک اطراف پستان مانند چین خارج پستانی و فاصله بین دو پستان به هم ریخته و شکل پستان غیرطبیعی و بدشکل خواهد شد، پس احترام به مرزهای طبیعی اطراف پستان در تعیین قطر پروتز الزامی است. 

ظرفیت و میزان گنجایش بافت نرم پستان

در تعیین حجم پروتز یک فاکتور قطر پروتز و فاکتور بعدی برجستگی پروتز می‌باشد. به طوری که در قطر ثابت با افزایش برجستگی یا Projection پروتز، حجم پروتز افزایش می یابد. اینکه جراح زیبایی چه میزان برجستگی را برای پروتز سینه انتخاب کند بستگی به میزان حجم پذیری و گنجایش بافت نرم پستان دارد. به طور مثال در فردی که سابقه زایمان و شیردهی را داشته است نسبت به خانم جوانی که زایمان نداشته است، معمولاً از پروتزهای با برجستگی بیشتر و در نتیجه با حجم بیشتر می‌توان استفاده کرد. 

خواست بیمار در تعیین اندازه پروتز سینه

 در نهایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اندازه گیری قطر پستان و ارزیابی گنجایش بافت نرم پستان و در نظر گرفتن خواست بیمار، حجم پروتز را تعیین می کند. در روش قدیمی حجم پروتز عمدتاً بر اساس خواست بیمار تعیین می شد و پرواضح است که در این موارد بعضاً قطر پروتز از قطر پستان بیشتر بود و با به هم خوردن مرزبندی های آناتومیک پستان، نارضایتی بعدی فرد مراجعه کننده را به دنبال داشت.

بعد از اینکه فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین جراح زیبایی ، حجم و شکل و نوع پروتز را مشخص کرد، بیمار با قرار دادن (Sizer) سایزرهای پروتز با همان حجم بر روی پستان ها می تواند تصوری از اندازه پستان بعد از عمل پیدا کند.  علاوه بر این یک روش تصویربرداری چهار بعدی ۴D نیز وجود دارد که با گرفتن تصویر فوتوگرافی بیمار قبل از عمل و مشخص کردن حجم پروتز، تصویر فوتوگرافی بعد از عمل را ارائه خواهد داد و این به بیمار کمک می کند که قبل از عمل بتواند تصوری از شکل و اندازه پستان خود بعد از عمل داشته باشد.  

انتخاب اندازه پروتز سینه بر اساس سطح آن

سطح پروتز می تواند صاف (Smooth) یا اینکه Textured باشد. البته فقط پروتز های گرد (Round) هستند که در دو نوع Smooth و Textured ارائه می شوند. پروتزهای آناتومیکال یا قطره اشکی همه از نوع Textured می باشند. 

طبق نظر دکتر جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، تفاوت Smooth با Textured در ریسک ایجاد کپسولار کونتراکچر می‌باشد. چنانچه پروتز سینه زیر عضله بکار رود ریسک کپسولارکونتراکچر در این دو نوع پروتز تفاوتی نخواهد داشت. در صورتی که پروتز روی عضله تعبیه شود ریسک کپسولار کونتراکچر برای نوع Textured کمتر خواهد بود. لذا برای مواردی که می‌خواهیم نوع صاف را روی عضله بکار ببریم جراح زیبایی در حین عمل پاکت پروتز را مختصری بزرگ‌تر ایجاد می کند تا با انجام ماساژ بعد از عمل ریسک کپسولارکونتراکچر کاهش و معادل نوع Textured شود. 

انتخاب پروتز سینه گرد در مقابل قطره اشکی

نوع دیگری از پروتز سینه در جراحی زیبایی سینه عبارت‌اند از گرد و آناتومیکال یا قطره اشکی. باید توجه داشت که یک پستان زیبای طبیعی هرگز به شکل نیم دایره یا نیم کروی نیست. چنان چه یک پستان زیبای طبیعی را از لحاظ شکل آنالیز کنیم متوجه خواهیم شد که در نیمه فوقانی یک سطح شیب‌دار ملایم، در نیمه تحتانی برجستگی منحنی مانند دارد که مجموعه نوک و هاله پستان در محل حداکثر برجستگی پستان قرار گرفته اند.

تفاوت اندازه پروتز سینه گرد و آناتومیکال

یک پروتز گرد حداکثر برجستگی را در مرکز دارد و حجم از مرکز به اطراف به صورت مساوی و یکنواخت پخش می شود. یعنی یک پروتز گرد نیمه فوقانی و تحتانی پستان را به یک نسبت بزرگ می کند. در حالی که یک پروتز آناتومیکال به علت فرم قطره اشکی که دارد در قسمت فوقانی به صورت سطح شیب‌دار و عمده حجم و برجستگی را در نیمه تحتانی دارد. بنابراین با پهنای مشابه پروتز گرد بالای پستان را بیشتر پر می کند. یکی از موارد استفاده بسیار مفید پروتزهای آناتومیک یا قطره اشکی در افرادی است که پهنای پستان کمی اما تمایل به افزایش قابل ملاحظه پستان خود دارند.

دکتر جعفری بهترین متخصص زیبایی در تهران

دکتر مهدی جعفری با سابقه ای طولانی در زمینه انواع جراحی های زیبایی از جمله جراحی زیبایی سینه شامل پروتز سینه و ماموپلاستی، جراحی بینی یا رینوپلاستی، لیپوماتیک و لیپوساکشن و تزریق ژل و تزریق بوتاکس بهترین متخصص زیبایی در تهران می باشند. برای مشاهده‌ی کارهای آقای دکتر جعفری می‌توانید به کانال تلگرام و آپارات ایشان مراجعه فرمایید.

 

با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر