کوچک کردن سینه ماموپلاستی

عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی

ماموپلاستی یکی از انواع جراحی پلاستیک است که هدف آن تغییر سایز پستان (کوچک کردن سینه) بوده تا با تغییر فرم و کاهش سایز آنها به زیبایی اندام کمک کند بنابراین میتوان ماموپلاستی را یکی از انواع جراحی زیبایی به شمار آورد،گرچه در مواردي كه سينه خيلي بزرگ است و باعث مشكلات ساييدگی مهره هاي گردني مي شود، می‌تواند درماني نيز محسوب شود. 

در طول عمر انسان با توجه به پارامترهای مختلفی مانند تغییر وزن، بارداری و … اندازه سینه‌ها تغییر می‌کند که گاهی این تغییر اندازه مطلوب نیست. سینه‌های بیش از حد بزرگ باعث درد و رنج، اختلال جسمی و مشکلات روانی می‌شود. فعالیت‌های ورزشی به طور قابل توجهی محدود می‌شوند. تغییرات دائمی در نحوه حمل اشیا برای جبران وزن سینه‌های بیش از حد بزرگ، می‌تواند منجر به درد مزمن در ناحیه کمر، گردن و شانه ها شود.

جهت مشاوره تخصصی در خصوص ماموپلاستی، پروتز سینه، لیفت سینه یا ماستوپکسی، تزریق بوتاکس و تزریق ژل یا فیلر به فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری مراجعه نمایید.

دلائل ضروری برای جراحی کوچک کردن سینه

علل مختلفی می تواند در بزرگ شدن سینه ها نقش داشته باشد اما باید توجه داشت که ممکن است بزرگ بودن سینه در خانم ها یک امر موروثی باشد، خوشبختانه با جراحی زیبایی سینه می توان مشکلات ناشی از این عارضه را بهبود بخشید و درمان را به صورت کامل انجام داد، عمل ماموپلاستی و جراحی زیبایی سینه کمک می کند تا بافت سینه جوان و زیبا شود و حالت افتادگی آن از بین برود، سینه ها دارای فرم بهتر و سفت تر نسبت به گذشته خواهد بود و اعتماد به نفس بیمار نیز افزایش می یابد.

سایر عوامل موثر در بزرگ شدن سینه

سایر عوامل موثر در بزرگ شدن سینه را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • یائسگی: بعضی از خانم‌ها در نزدیکی یائسگی دچار بزرگی تدریجی سینه و افزایش مقدار چربی آن می‌شوند.
  • بارداری: بارداری در بسیاری از خانم ها تاثیر به سزایی گذاشته و باعث تغییرات چشمگیری در سایز سینه ها می شود.
  • چاقی: بزرگی سینه در افراد چاق بسیار دیده می شود، زیرا میزان چربی های بدن افراد چاق به طور طبیعی می تواند در بافت سینه انباشته شود.
  • مصرف داروهای هورمونی: مصرف داروهایی که حاوی استروژن و پروژسترون هستند می تواند تغییرات سایز سینه را در پی داشته باشد، همچنین قرص‌های ضدبارداری می‌تواند باعث افزایش سایز سینه شود.

بالا کشیدن سینه ها با ماموپلاستی و لیفت سینه

هر چند که ماموپلاستی تنها جراحی کوچک کردن سینه را شامل می شود اما باعث بالا کشیدن سینه هم می شود اما بد نیست بدانید که اصطلاح پزشکی بالا کشیدن سینه در سینه هایی که تنها دچار افتادگی شده اند را ماستوپکسی یا لیفت سینه می گویند. ماموپلاستی و جراحی زیبایی سینه کمک می کند تا فشارهای وارد شده بر روی سینه و سر شانه ها، گردن درد و احساس خستگی در سر شانه ها که از عوارض داشتن سینه های بزرگ است، کاهش یابد. همچنین عدم تطابق سایز سینه ها با اعضای بدن می تواند مشکل بزرگی برای پوشیدن لباس های مورد علاقه ایجاد نماید.

درد کمر، شانه و گردن در اثر بزرگی سینه 

طبق آمار، یکی از شایع‌ترین دلایلی که خانم‌ها به دنبال کم کردن سایز سینه هستند، دردی است که می‌تواند در اثر سینه‌های بیش از حد بزرگ ایجاد شود. با وجود اینکه قسمت بالای ستون فقرات، قوی و انعطاف پذیر است و به عنوان تکیه‌گاه قفسه سینه و کل قسمت فوقانی بدن عمل می‌کند، اما با این حال، فشار روی عضلات و رباطها، ناشی از سینه‌های بسیار بزرگ نسبت به ابعاد بدن یک خانم، می‌تواند باعث ایجاد درد شود. گاهی اوقات درد زودگذر است، اما به مرور زمان ممکن است به درد مزمن منجر شود. این درد ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها ادامه داشته باشد.

تحریک پوست زیر سینه‌ها 

سینه های بزرگتر تمایل به افتادگی دارند. اصطکاک پوست سینه و عرق کردن می‌تواند به ایجاد جوش قرمز در زیر سینه منجر شود. این جوش‌ها معمولاً روی چین‌های پوستی در اثر قارچ یا باکتری ایجاد می‌شوند. ممکن است افراد مبتلا به این واکنش پوستی به طور مداوم درد و خارش در زیر سینه خود احساس کنند. این مشکل نیز، نیاز به مداوای سریع دارد. سریع‌ترین درمان برای این مشکل، کم کردن سایز با جراحی ماموپلاستي مي باشد.

زیبایی از دلایل مهم کوچک نمودن سینه با ماموپلاستي است. برای هر خانمي مهم است که خودش برای ظاهر و زیبایی و اندازه سینه خود تصمیم بگیرد. هیچ کس نباید برای او تصمیمی اتخاذ کند. برخی اوقات یک فرد ریزنقش، ممکن است سینه‌های بزرگی نداشته باشد، اما نسبت به اندازه بدن خود، احساس بزرگ بودن کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود آن فرد به نحوه مشاهده بدن خود از سوی دیگران تاثیر بگذارد.

سینه های بسیار بزرگ می‌توانند شکل و نسبت بدن را تحریف کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، فرد به طور ناخودآگاه دچار فشار عضلانی می‌شود. همچنین، این اندازه نامتناسب می‌تواند امکان پوشیدن لباس، به سبک دلخواه و مطلوب را صلب کند.کسانی که دارای این مشکل هستند، با کوچک شدن سینه های خود با ماموپلاستي به طور ناگهانی با این تجربه مواجه می‌شوند که می‌توانند لباسهایی را تن کنند که مدت‌ها آرزو داشتند!

شکی نیست که سینه‌های بزرگ در ورزش اختلال ایجاد می‌کنند. این امر به ویژه در مورد ورزشکاران خانمي که درگیر رقابت هستند صادق است.افرادی که هیچ هدف ورزشی ندارند، اما دوست دارند دویدن، دوچرخه‌سواری، یا هر ورزش دیگری را برای تفریح و سلامتی خود انجام دهند، در صورتی که سینه‌های بزرگی داشته باشند، می توانند از ماموپلاستي برای کوچک کردن سینه خود بهره‌مند شوند.

چه افرادی نیاز به عمل ماموپلاستی دارند؟

عموما افرادی که با بزرگي سایز سینه‌ های خود مشکل دارند و این مشکل باعث شده تا زیبایی اندام و اعتماد به نفس ايشان تحت تاثیر قرار بگیرد و هم در فعالیت های روزمره با مشکل روبرو شوند نیاز به عمل ماموپلاستی دارند مانند خانم هایی که بزرگی سایز سینه هایشان باعث میشود تا رشته ورزشی مورد نظر خود را دنبال نکنند. همچنین خانمهایی که سایز سینه هایشان یکسان نبوده یا با اندازه سایر اندامها متناسب نیست اقدام به عمل ماموپلاستی می‌نمایند.

عمل ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چگونه انجام میشود؟

این عمل توسط یک جراح فوق تخصص پلاستیک صورت میگیرد و شخص متقاضی به مدت 2 الی 4 ساعت تحت بیهوشی عمومی قرار میگیرد. جراح در سه ناحیه از سینه که این محدوده ها را با ماركر مشخص میکند برش هایی میزند. سپس جراح با دقت مقداری از بافت پستان را ،به نحوي که جريان خون نوك سينه ،هاله سينه و باقي مانده پوست سينه اسيب نبيند، برداشته تا تناسب و سایز مورد نظر به وجود آید سپس قسمت های برش داده شده بخیه شده و پانسمان میگردد.  
در مواردي،شخص متقاضي خواستار كوچك كردن بيش از حد سينه مي باشد،در اين موارد بايد توجه داشت كه كوچك كردن بيش از حد سينه نه تنها از لحاظ زيبايي مناسب نيست بلكه به علت اسيب به جريان خون ممكن است قسمتي از هاله يا حتي نوك سينه نكروز و سياه شود و از دست برود.در بافت سينه كه برداشته مي شود ،اعصاب و عروق تغذيه كننده بافت سينه وجود دارد،لذا برداشت بيش از حد بافت سينه مي تواند به جريان خون بافت باقي مانده سينه از جمله نوك و هاله سينه آسيب بزند.

سن مناسب عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه بايد بعد از بلوغ صورت بگیرد که رشد سینه کامل شده است. هم چنین اگر این عمل بعد از دوران بارداری و شیردهی باشد نتیجه عمل تحت تاثير بارداري و شيردهي قرار نخواهد گرفت. اما در بعضي از دختر خانم ها اندازه سينه ها به حدي بزرگ است كه اعتماد به نفس انها را تحت تاثير قرار داده و ممكن است تاثير منفي در ازدواج انها بگذارد،لذا در اين موارد قبل از ازدواج و بارداري هم عمل ماموپلاستي بلامانع است.

اقدامات قبل از ماموپلاستی 

  • به طور کلی توصیه میشود قبل از تمامی جراحی های زیبایی تحقیق کافی و مشاوره های لازم صورت بگیرد تا جراح حرفه ای و مجرب فوق تخصص پلاستيك انتخاب شود. مهارت جراح پلاستيك میتواند در نتیجه جراحی تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • فرد متقاضي در جلسه مشاوره با جراح پلاستيك باید تمام خواسته های مورد نظر خود را به طور کامل برای وي تشریح کنید و از چگونگی نتیجه و روند کامل جراحی آگاه شود. باید کاملا صادقانه تمام سوابق بیماری و مصرف دارویی خود را اعلام کند و چنانچه عادات خاصی مانند مصرف سیگار و.. دارد ،بیان کند.
  • جراح پلاستيك شخص متقاضی را از منظر خطر ابتلا به سرطان پستان با توجه به سوابق خانوادگی و معاینه تخصصی مورد بررسی قرار میدهد و بعد از اطمینان از عدم ابتلا به سرطان ،معاینه های لازم مربوط به این عمل زيبايي ،مانند کیفیت پوست و محل قرار گیری نوک و هاله پستان را انجام میدهد .
  • برای تکمیل پرونده فتوگرافی يا گرفتن عكس از سينه ها قبل از عمل ضروري است.
  • افراد سیگاری باید توجه کنند برای انجام این عمل لازم است یک ماه قبل و بعد از عمل از استعمال سیگار خودداری کنند
  • دو هفته قبل از عمل ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه از مصرف الکل، داروهای ضد التهاب، آسپرین، ویتامین ای، بروفن و مکملهای گیاهی خودداری کنید.

چگونگی انجام ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه

همان طور که گفته شد جراحی کوچک کردن سینه و ماموپلاستی با بی هوشی عمومی انجام می شود و مدت زمان انجام آن بین یک ساعت و نیم تا چهار ساعت است. بعد از انجام این جراحی سینه بیمار می تواند همان شب مرخص شود و یا حدود یک یا دو شب در بیمارستان یا کلینیک بستری شود. قبل از شروع جراحی کوچک کردن سینه، متخصص زیبایی با ماژیک یا خودکار روی نواحی از سینه که در حین جراحی باید شکافته شود علامت می زند.

پس از جراحی سینه و ماموپلاستی

بعد از عمل جراحی زیبایی سینه و ماموپلاستی به مدت چند هفته تا چند ماه سینه ها ورم داشته و ممکن است بیمار در این نواحی احساس درد و سنگینی نیز داشته باشد، برای دیدن نتایج نهایی نیز باید صبر کرد. 
برای کنترل کردن درد و همچنین کاهش آن بعد از کوچک کردن سینه می توانید طبق تجویز جراح زیبایی و متخصص زیبایی خود از داروهای مسکن مناسب استفاده کنید. بعد از مرخص شدن از کلینیک نیاز است که به خوبی استراحت کنید و مراقب خود باشید، این استراحت بسته به بدن شما ممکن است بین دو تا شش هفته نیاز باشد تا بدن به وضعیت عمومی خود برگردد.

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

  • چون شخص متقاضی تحت بیهوشی کامل بوده است بنابراین بعد از عمل احساس سنگینی و گیجی دارد که تا 24 ساعت نیاز به همراه دارد.
  • بعد از مشاوره با جراح فوق تخصص پلاستیک راه رفتن را شروع کنید تا سریعتر بهبودی حاصل گردد.
  • باید داروهایی را که جراح تجویز کرده به صورت منظم مصرف کنید.
  • مصرف نمك در این زمان باید به حداقل ممکن برسد و برای شروع رژیم غذايي از مایعات استفاده شود.
  • برای التیام زخمها آناناس به شما کمک میکند و برعکس مصرف دخانیات و مشروبات الکلی تا یک ماه برای شما به شدت مضر است.
  • استفاده از سوتین طبی که جراح برای شما تجویز کرده پس از دوران جراحی بسیا مهم و حائز اهمیت است.
  • استحمام به فاصله دو روز از جراحی امکان پذیر خواهد بود.
  • بعد از سه روز ديگر نياز به پانسمان زخم نيست،فقط روزانه دو تا يه مرتبه توسط پماد انتي بيوتيكي يا ترميمي چرب شود.

موارد منع ماموپلاستی

  • در صورتی که شخص متقاضی دارای بیماری های قلبی یا دیابت كنترل نشده باشد یا اضافه وزن بیش از حدی دارد این عمل توصیه نمیشود.
  • در صورت ابتلا به هر نوع بيماري زمينه اي از جمله ديابت،بيماري قلبي،بيماري پوستي،بيماري التهابي و روماتولوژي،..فرد متقاضي بايد تاييديه اوكي و تمهيدات لازم قبل از عمل را از پزشك معالج خود بگيرد.
  • در ماموپلاستي نيز مانند هر جراحي زيبايي در صورتي كه توقعات فرد از عمل واقعي نباشد نبايد كانديد عمل شود.
  • به طور مثال كسي كه كانديد اين عمل مي شود بايد بداند كه شكل سينه بعد از عمل حالت طبيعي يا قطره اشكي يا اناتوميكال خواهد بودو چنانچه فرد ،خواستار شكل پروتزي با پر بودن بالاي سينه باشد،نبايد تحت ماموپلاستي قرار گيرد زيرا اين شكل با ماموپلاستي قابل وصول نخواهد بود.

عوارض ماموپلاستی

این عمل مانند سایر عملهای رایج عوارضی را در پی خواهد داشت كه به شايعترين اين عوارض اشاره خواهد شد: 

١) کبودی که به مرور زمان رفع میشود .البته استفاده از بعضي پماد هاي موضعي ممكن است به مرتفع شدن سريعتر كبودي بيانجامد.  
٢) تورم سینه  
بعد از عمل درجاتي از ورم را فرد تجربه خواهد كرد که حداکثر تا سه ماه باقی خواهند ماند و پس از آن رو به کاهش خواهد رفت.

٣) حس نوک پستان و هاله اطراف ان خوشبختانه در ٨٠ درصد از موارد اسيب نمي بيند و اگر كاهش پيدا كند در عرض يك تا يك و نيم سال بعد از ان به مرور زمان بر مي گردد اما در ٢٠ درصد موارد ممكن است اسيب دائمي پيدا كند.  
٤) شیردهی در ٧٠ تا ٨٠ درصد موارد مشکلی پيدا نميكند اما ٢٠ تا ٣٠ درصد موارد ممكن است تحت تاثير قرار گيرد.  
٥) جای بخیه يا اسكار زخم در ماموپلاستی  
ماندن جای بخیه موضوعی است که ممکن است بعد از عمل جراحی مامو پلاستی، ذهن شما را درگیر کند و دچار استرس بعد از عمل شوید. ممکن است این نگرانی برای شما به وجود آید که آیا بعد از عمل جراحی جای زخم و بخیه بماند، اما نگران نباشید اگر از دستورات بعد از عمل پيروي كنيد و از محصولات سيليكون به صورت پماد يا شيت استفاده كنيد،جای زخم و بخیه تا مقدار زیادی کاهش خواهد یافت ودر اكثريت موارد جای بخیه فقط به صورت يك خط باريك باقی خواهد ماند.

٦) باز شدن زخم:  
ممكن است در يكي دو هفته بعد از عمل در محل هايي از برش جراحي خصوصا محل تلاقي برش عمودي با هاله و يا برش زير سينه ،زخم شما در حد چند ميلي متر باز شود.علت كاهش جريان خون لبه هاي پوست مي باشد ،نياز به بخيه مجدد ندارد و خود به خود با گذشت دو تا سه هفته بهبود خواهد يافت.

٧) جمع شدن خون يا ترشحات  
در صورت بروز سروما يا هماتوم جراح پلاستيك معالج اقدام به تخليه ان خواهد كرد كه معمولا اين اقدام در مطب قابل انجام مي باشد.  
٨) باقي ماندن درجاتي از غير قرينگي  
در صورتي كه سينه هاي شما غير قرينگي زيادي قبل از عمل داشته باشد،اين غير قرينگي بعد از عمل كاهش مي يابد اما بايد توجه داشته باشيد كه ممكن است درجاتي از غير قرينگي باقي بماند كه معمولا جزيي و در اكثريت خانم ها وجود داشته و طبيعي محسوب مي شود.

هزینه جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه

هزینه و قیمت این جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما عوامل اصلی که میتواند در تعیین قیمت نقش داشته باشد ،اندازه سينه قبل از عمل،انتخاب جراح پلاستيك و مرکز انجام عمل ماموپلاستی است. هزینه این این عمل شامل موارد زیر خواهد بود:

  • دستمزد جراح فوق تخصص پلاستيك
  • هزینه مرکز جراحی عمل ماموپلاستی
  • دستمزد پرسنل اتاق عمل و هزینه بیهوشی
  • هزینه داروهای تجویز شده
  • هزینه لباسهای اتاق عمل
  • هزینه آزمایشهای قبل و بعد از عمل
  • در مواردي كه به علت عوارض مانند جاي زخم،اصلاح باقيمانده غير قرينگي و يا هر علت ديگه اي نياز به جراحي ترميمي روتوش يا رويژن باشد،معمولا جراح پلاستيك هزينه دستمزد دريافت نمي‌كند و فرد متقاضي فقط هزينه هاي مربوط به مركز جراحي را پرداخت ميكند.

عمل ماموپلاستی چند ساعت طول می کشد؟

عمل مامو پلاستی یک نوع عمل جراحی سینه است که به شما کمک می کند تا سینه های کوچک تر، سبک تر و زیبایی داشته باشید. این عمل باعث برداشتن چربی اضافه، بافت و پوست اضافه از سینه های شما می شود. زمان این عمل بسته به اندازه سینه بین 2 تا 3 ساعت طول می کشد.

ماموپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

طبق نظر دکتر مهدی جعفری متخصص زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی افرادی که دارای شرایط زیر باشند برای انجام عمل ماموپلاستی مناسب هستند :

  • سینه های وی دچار عدم قرینگی شده باشند
  • از بزرگ بودن سایز سینه های خود رضایت کافی را ندارد
  • دارای چین زیر سینه هستند که ظاهر زیبایی برای وی ندارد
  • دارای پستان های بزرگ و غیر معمولی که تناسبی با سایر اجزا ندارد

سایر ویژگی های افراد مناسب جراحی کوچک کردن سینه

  • احساس شدید درد در پشت گردن یا شانه‌ها به علت وزن زیاد پستان دارد
  • التهاب و عفونت در پستان ها دارند و از بزرگی بیش از اندازه آن رنج می برند
  • جای سینه بند بر روی سرشانه ها به دلیل سنگینی و بزرگی سینه مانده است
  • در انجام فعالیت های بدنی دچار مشکل است و بسیاری از لباس ها را نمی تواند بپوشد

محدودیت سنی ماموپلاستی

توجه داشته باشید که ممکن است فردی یک یا چند مورد از این مشکلات را به همراه داشته باشد و از طرفی نیز پزشک این جراحی زیبایی را برای وی توصیه کند این جراحی پلاستیک محدودیت سنی ندارد و البته در زنانی با سن بالاتر از ۳۰ سال شایع می باشد.

فواید جراحی زیبایی سینه

کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی فواید و کاربردهای زیادی برای خانم ها دارد. از جمله این که این جراحی پلاستیک به آن ها کمک می کند تا از ظاهر خود راضی شوند و همچنین افتادگی پستان های آن ها نیز برطرف شود و اندام شان زیباتر شود. کوچک کردن سینه همچنین به سلامت آن ها نیز کمک می کند زیرا بزرگ بودن پستان ها فشار زیادی به کمر و سرشانه ها وارد کرده و در بلند مدت آسیب های جدی به بدن اشخاص وارد می شود.

متخصص مامو پلاستی در تهران

کسانی که می خواهند برای ماموپلاستی مراجعه کنند، ممکن است دچار استرس و نگرانی بعد ازعمل شوند و حتی ممکن است بخاطر اینکه احتمال دارد نتیجه مطلوب را نگیرند، از انجام این عمل جراحی خود داری می کنند. اگر شما دوست دارید جراحی مامو پلاستی را انجام دهید، اما از نتیجه آن نگران هستید، دکتر مهدی جعفری با تجربه بالا و مهارت زیاد در انجام اين عمل به شما در داشتن سینه با سایز دلخواه کمک می کند.

مشاهده نمونه جراحی های دکتر مهدی جعفری

جهت مشاوره تخصصی درخصوص انواع جراحی پلاستیک از جمله لیفت سینه یا ماستوپکسی، پروتز سینه، ماموپلاستی یا کوچک کردن پستان، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی می توانید به تیم مشاوره بهترین جراح زیبایی و متخصص زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه کنید. برای مشاهده برخی از نمونه کارهای دکتر به کانال کانال تلگرام و آپارات ایشان مراجعه کنید. 

 
دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دسته بندی ها:

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر
کد های هدر و فوتر فعال هستند