جراحی پروتز سینه و جراحی سینه توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

در این مطلب از وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین جراح زیبایی دکتر مهدی جعفری با ایشان همراه باشید تا با جراحی زیبایی سینه و جراحی پروتز سینه و تاثیر آن در دستیابی به اندامی ایده آل برای خانم ها آشنا شوید.

جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه که به منظور بزرگ کردن پستان مورد استفاده قرار می گیرد یکی از جراحی های موفق برای افرادی است که بافت سینه آنها کوچک است و یا تخریب شده است. البته منظور از تخریب افتادگی خفیف سینه ها و یا کوچک شدن سینه بر اثر عواملی مانند شیردهی و یا کاهش وزن است. 

جهت مشاوره تخصصی درخصوص جراحی زیبایی پستان، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی و جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی به تیم مشاوره متخصص زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه نمایید.

ممکن است فرد به صورت ذاتی و موروثی سینه های کوچکی داشته باشد که حتی بعد از بلوغ نیز این رشد متوقف شده است. پیشنهاد جراحان زیبایی برای داشتن یک سینه زیبا و خوش فرم قرار دادن پروتز درون سینه است.

بهترین نوع جراحی زیبایی سینه

پروتز سینه با قرارگیری در بافت سینه می تواند باعث پرکنندگی و افزایش حجم سینه ها شود و زیبایی و جذابیت بانوان را بیشتر کند. پروتز سینه یکی از جراحی های پرطرفدار می باشد که روزانه بسیاری از خانم ها را برای این جراحی زیبایی ترغیب می نماید. جراح زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی برای قرار دادن پروتز نیاز به ایجاد یک شکاف کوچک در پستان دارد تا بتواند پروتز را از طریق آن وارد بافت سینه نماید.

تاریخچه کاربرد پروتز پستان یا ایمپلنت سینه 

عمل جراحی تعبیه ایمپلنت یا پروتز سینه یکی از شایع ترین اعمال جراحی زیبایی برای خانم ها در ایالات متحده آمریکا است. تنها در سال ۲۰۱۴ در آمریکا ۲۸۵۰۰۰ نفر تحت جراحی پروتز سینه قرار گرفتند. در حال حاضر جراحی پروتز سینه یا پروتز پستان دومین عمل جراحی زیبایی خانم ها بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک در آمریکا است. در ایران در زمینه تعداد و شیوع جراحی پروتز پستان آمار دقیقی در دست نیست، اما آن چه که به نظر می رسد این است که این جراحی به میزان زیادی شیوع پیدا کرده است و شیوع آن در حال گسترش است. 

علل کوچک بودن سینه و نیاز به پروتز سینه

 وقتی سینه های فردی کوچک باشد، جهت تعبیه پروتز مراجعه می کند. علل کوچک بودن پستان به دو دسته تقسیم می شود: 

اول: کمبود رشد اولیه پستان (Primary hypoplasia)

 در این موارد پستان در طی مراحل تکامل و بلوغ کمتر از حد نرمال رشد می کند. 

دوم: تحلیل ثانویه پستان (Secondary or involution hypoplasia)

در این مورد پستان در طی مراحل تکامل و بلوغ به اندازه کافی رشد می کند اما بعداً به عللی مانند تغییرات بعد از حاملگی یا بعد از کاهش وزن وسیع وزن بدن، تحلیل می رود. 

تولید کننده های پروتز پستان

 سه کارخانه معتبر تولید ایمپلنت پستان در آمریکا که تائیدیه FDA را دارند، عبارتند از:

  • Sientra
  • Allergan
  • Mentor

انواع پروتز سینه در جراحی پلاستیک سینه

پروتز سینه در جراحی زیبایی سینه را می توان با توجه به شکل و جنس آن ها به انواع زیر تقسیم بندی کرد:

پروتز سلیکونی و پروتز سالین

پروتز ها از لحاظ جنس تشکیل دهنده آن ها به دو دسته پروتز سیلیکونی و سالین تقسیم می شوند. پروتز سالین از محلول های آب نمکی ساخته می شود و در صورتی که دیواره این پروتز پاره شود مایع موجود در آن به بیرون ریخته شده و جذب بدن می شود. این پروتز دارای مجوز سازمان غذا و دارو است اما پس از این که پروتز سیلیکونی مورد تایید قرار گرفت از محبوبیت این پروتز کاسته شد.

تفاوت پروتز سیلیکیونی و پروتز سالین

پروتز سیلیکونی از ژل های سیلیکونی ساخته شده است و ترکیبی از ژل های سیلیکونی در آن به کار برده شده است که هر کدام دارای تراکم چسبندگی متفاوتی است. پروتز سیلیکونی به بافت پستان بیشتر شبیه هستند و زمانی که دیواره پروتز آسیبی ببیند مواد تشکیل شده آن در داخل پوسته پروتز باقی می ماند و یا در اطراف آن می ماند.

پروتز گرد و پروتز آناتومیک

 پروتز پستان در جراحی زیبایی سینه از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته گرد و آناتومیک گروه بندی می شوند. پروتز گرد شکلی نیم کره داشته و فرم سینه را به شکلی یکسان و یکنواخت در تمامی نواحی برجسته می کند این پروتز ها نمایی گرد را به سینه خواهند داد.

تفاوت پروتز گرد و پروتز آناتومیک

اما در پروتز آناتومیک که به آن پروتز قطره اشکی نیز گفته می شود از لحاظ ظاهری شبیه به فرم سینه هستند، به این صورت که در بخش بالایی برجستگی کمتر بوده و در قسمت نوک سینه ماکسیمم برجستگی وجود دارد و دوباره در قسمت های پایینی برآمدگی کمتر خواهد شد.

تعیین حجم و اندازه پروتز سینه برای هر فرد

در زمان های قبل تر خواست بیمار معیار اصلی تعیین حجم پروتز بود و این منجر به تعبیه پروتز های با سایز نامتناسب و بزرگ تر در بیماران می‌شد که مشکلات و عوارضی در پی داشت. در روش جدید امروزی گرچه خواست بیمار هم در نظر گرفته می‌شود اما معیار اصلی اندازه گیری ابعاد پستان و تعیین حجم متناسب بر این اساس می باشد.

  • عوامل موثر در تعیین حجم پروتز سینه

طبق نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین متخصص زیبایی دکتر جعفری فاکتورهای دخیل در تعیین حجم پروتز پستان عبارت‌اند از:

اول: قطر پستان

قطر پروتز پستان معمولاً یک سانتی متر کمتر از قطر پستان انتخاب می شود و به طور کلی قطر پروتز نباید بیشتر از یک سانتی متر با قطر پستان تفاوت داشته باشد. البته در پستان های توبروس (tuberous)، پستان های Constricted یا در غیاب پستان، قطر پروتز بزرگ تر از قطر پستان انتخاب می‌شود و این ها جزء موارد استثنا می باشند.

دوم: فاصله بریدگی بالای جناغ سینه تا نوک پستان

در صورتی که این فاصله بیش از ۲۱ سانتی متر باشد ایمپلنت های با طول بلند (Tall height) برای فرد مناسب تر است. در صورتی که این فاصله بین ۱۸ تا ۲۱ سانتی متر باشد ایمپلنت های گرد (round) برای فرد مناسب تر است. در صورتی که این فاصله کمتر از ۱۸ سانتی متر باشد ایمپلنت های بیضی شکل (Oval) مناسب تر می باشند.

سوم: فاصله نوک پستان تا چین زیر پستانی(IMF)

با اندازه گیری این فاصله می توان میزان برجستگی یا Projection پروتز را تعیین کرد. در قطر مساوی با افزایش پروجکشن پروتز، حجم پروتز افزایش پیدا می کند. بعد از اندازه گیری فاکتورهای فوق و در نظر گرفتن خواست بیمار، جراح حجم پروتز را تعیین می کند. تعیین پروتز با حجم متناسب می تواند بروز عوارض و نیاز به جراحی ثانویه را کاهش دهد.

چنانچه برای تعیین حجم پروتز سینه فقط خواست بیمار مد نظر قرار گیرد، رضایت کوتاه مدت بیمار اما عوارض طولانی مدت را در پی خواهد داشت. یک جراح با تجربه اجازه نخواهد داد که بدون در نظر گرفتن فاکتورهای تعیین حجم پروتز، بیمار خواسته اش را به وی تحمیل کند ، که این می تواند منجر به بروز عوارض طولانی مدت بعدی شود.

  • فاکتورهای تعیین کننده حجم پروتز سینه

طبق نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر جعفری فاکتورهای تعیین کننده اندازه پروتز پستان که جراح پلاستیک و جراح زیبایی در معاینه اندازه گیری می کند عبارتند از:

  • پهنای پستان در پهن ترین جای پستان : عبارت‌اند از فاصله خطی که از قسمت میانی استخوان جناغ سینه می گذرد تا فاصله خطی که به صورت عمودی از چین زیر بغلی قدامی می گذرد.
  • فاصله نوک پستان (نیپل) تا چین زیر پستانی
  • فاصله بین بریدگی فوقانی جناغ سینه تا نوک پستان (نیپل)
  • فاصله دو پستان

جراح پلاستیک معالج در حالی که بیمار در حالت ایستاده یا نشسته قرار دارد فواصل فوق را اندازه گیری می کند. 

  • تصویر برداری برای تعیین حجم پروتز پستان

تصویربرداری سه بعدی نیز می تواند در تعیین پروتز مناسب به بیمار و جراح زیبایی کمک کند. تصویربرداری سه بعدی با تعیین نسج نرم پستان و دیواره قفسه سینه، می تواند حتی غیر قرینگی های جزئی را که جراح پلاستیک در حین معاینه متوجه آن ها نشده است را مشخص کند. با تعیین نسج نرم پستان و دیواره قفسه سینه، می تواند حتی غیر قرینگی های جزئی را که جراح پلاستیک در حین معاینه متوجه آن ها نشده است را مشخص کند.

در جراحی پروتز سینه روال قبلی به این صورت بود که تعیین حجم پروتز بیشتر به خواست بیمار انجام می شد. این روال منجر به افزایش عوارض و مشکلات و نارضایتی بیماران گردید. در روال جدید تعیین حجم پروتز همان‌طوری که توضیح داده شد با اندازه گیری های دقیق توسط جراح با همکاری بیمار تعیین می شود لذا مناسب ترین اندازه برای هر فرد انتخاب شده و ریسک عوارض کاهش می یابد. 

برش در جراحی پروتز پستان

برش جراحی در جاهایی داده می شود که خیلی مشخص نباشد جراح زیبایی معمولا برش را در زیر پستان ایجاد می کند و با یک بخیه بسیار ظریف محل شکاف را به هم وصل می کند، قرار دادن پروتز از شکاف زیر سینه رایج ترین نوع جراحی در زیبایی سینه ها است. البته محل برش بسیار کوچک بوده و بعد از مدتی کم رنگ می شود، برش های دیگری نیز برای قرار دادن پروتز وجود دارد که ممکن است جراح زیبایی از طریق آن ها نیز اقدام نماید.

محل برش سینه در جراحی پروتز پستان

طبق نظر دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی محل های برش پستان در جراحی زیبایی پستان عبارتند از:

  • برش زیر بغل
  • برش زیر سینه
  • برش اطراف ناف
  • برش دور هاله پستان

انتخاب محل برش بسته به نوع پروتز، میزان دلخواه شما برای بزرگی پستان، شکل بندی شما و انتخاب جراح زیبایی دارد.

۱) برش زیر بغل (Trans axillary)

 از طریق این برش می توان هم ایمپلنت های سیلیکونی و هم ایمپلنت های سالینی (آب نمکی) را تعبیه کرد. در این روش از اندوسکوپ هم می توان کمک گرفت. در کل در این روش احتمال آسیب بافتی و نامنظمی پاکهء پروتز سینه وجود دارد، لذا احتمال نیاز به جراحی زیبایی سینه ثانویه در این روش بالاتر است. 

۲) برش زیر پستانی (IMF)

 در این روش جراح زیبایی می تواند به طور کامل پاکهء پروتز را چه زیر عضله چه روی عضله باشد ببیند. از این برش در موارد اولیه و حتی ثانویه جراحی پروتز پستان می توان استفاده کرد. باید توجه داشت که محل چین بعد از تعبیه پروتز تغییر می کند و جراح پلاستیک باید برش را در محلی قرار دهد که بعد از ورود پروتز چین زیر پستانی در آن محل قرار می گیرد، لذا پیش بینی محل برش که دقیقاً در محل چین آینده قرار گیرد نیازمند محاسبه و تجربه جراح می باشد.  در مورد طول برش، بستگی به نوع ایمپلنت دارد در مورد پروتزهای آب نمکی (سالینی) این برش کوتاه تر و در مورد پروتزهای سیلیکونی این برش بزرگ تر و در حد ۵ سانتی متر می باشد. 

۳) برش از طریق ناف (Trans umbilical)

 از این روش فقط می توان پروتزسینه سالینی (آب نمکی) را تعبیه کرد، این روش برای پروتزهای سیلیکونی کاربردی ندارد. در این برش مانند برش زیر بغل احتمال نیاز به جراحی ثانویه بالاتر است.

۴) برش اطراف هاله پستان (Periareolar)

 این برش در محل اتصال هاله پستان به پوست پنهان خواهد شد. این برش در افرادی که هاله پستان آن ها کم رنگ است کمتر دیده خواهد شد و مناسب تر است. همچنین این برش در افرادی که مرز مشخص و واضحی بین هاله و پوست دارند نسبت به کسانی که هاله تدریجاً در پوست محو می شود، بهتر تحمل می شود. مطالعات اخیر نشان داده که در این برش خطر عفونت و کپسولارکونتراکچر بالاتر است. عیب دیگر این برش، دید محدود متخصص زیبایی در افرادی است که قطر هاله آن ها کمتر از ۴ سانتی متر است. 

بهترین برش برای تعبیه پروتز پستان در جراحی سینه

 با در نظر گرفتن مزایا و معایب روش های مختلف به نظر می رسد که بهترین روش ، برش در ناحیه چین زیر پستانی (IMF) باشد. چرا که دید کامل و دسترسی خوبی به جراح زیبایی و متخصص زیبایی می دهد، محل برش اگر دقیقاً در محل چین قرار بگیرد پنهان خواهد شد و دیده نمی شود، احتمال نیاز به جراحی سینه ثانویه نیز در این روش کمتر از سایر روش ها است.

بهترین محل برای قرار گیری پروتز پستان

یکی از نکاتی که جراح حین معاینه فیزیکی فرد مشخص می‌کند، محل پروتز است که زیر عضله گذاشته شود یا روی عضله. جراح پلاستیک معالج با معاینه بالینی ضخامت نسج نرم در پل فوقانی پستان را اندازه گیری می‌کند. چنانچه ضخامت نسج نرم در پل فوقانی پستان کمتر از ۲ سانتی متر باشد، بهترین محل قرارگیری پروتز زیر عضله خواهد بود. در مواردی که این ضخامت کمتر از ۲ سانتی متر است اگر پروتز روی عضله کار گذاشته شود، به علت کمی خامت نسج نرم لبه های پروتز قابل لمس یا حتی قابل دیدن خواهد  بود. اما در صورتی که ضخامت نسخ نرم پل فوقانی پستان بیشتر از ۲ سانتی متر باشد بهترین محل برای پروتز روی عضله است. پس بسته به ضخامت نسج نرم پل فوقانی پستان بهترین محل قرارگیری پروتز از فرد به فرد متفاوت خواهد بود.  

کدام محل برای پروتز سینه مناسب میباشد؟

در افرادی که پروتز زیر عضله بکار می رود ممکن است در دوره نقاهت بعد از عمل درد شدیدتری نسبت به موارد روی عضله داشته باشند، که این مورد طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در موارد پروتز زیر عضله ممکن است جا به جایی مختصر پروتزها به سمت بالا را داشته باشیم که با تجویز بستن باند بالای پستان ها (Bra Strap) یا ماساژ و یا حتی ممکن است خود به خود نیز اصلاح شود. 

رضایت آگاهانه قبل از عمل جراحی سینه

 این بر عهده جراح پلاستیک معالج است که وضعیت روحی، روانی و احساسی بیمار را بررسی کند. جراح پلاستیک باید به خوبی به صحبت های بیمار گوش فرا دهد و علاوه بر ارزیابی بیمار به وی آموزش های لازم در مورد جراحی پستان را ارائه دهد.

 فرم رضایت آگاهانه قبل از عمل جراحی زیبایی سینه فقط یک برگه کاغذ از قبل امضا شده توسط بیمار نیست بلکه جراح پلاستیک معالج و متخصص زیبایی در این فرم تمامی اطلاعات و آموزش های داده شده به بیمار در مورد فواید، ریسک ها، عوارض و درمان های جایگزین را باید درج کند. 

اقدامات ضروری قبل از جراحی پروتز سینه

در این فرم برای استفاده از فوتوگرافی های قبل و بعد از عمل از بیمار رضایت گرفته می شود. از آنجایی که در یک فرد برای جراحی پستان ممکن است گزینه های مختلف جراحی مطرح باشد (مثلاً ماستوپکسی یا لیفت سینه در مقابل تعبیه پروتز سینه) بهتر است قبل از عمل جراحی در مطب ویزیت دوم هم انجام شود. در بسیاری موارد جراح پلاستیک در ویزیت اول برای بیمار توضیحات و گزینه هایی از جراحی پروتز سینه را مطرح می کند که بهتر است بیمار فرصت فکر کردن راجع به آن ها را داشته باشد و با مراجعه مجدد و ویزیت دوم در مطب عمل جراحی خود را قطعی کند.  

  • انجام ماموگرافی قبل از جراحی سینه

 طبق نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری انجام ماموگرافی قبل از جراحی پروتز در دو مورد توصیه می شود:

  • خانم هایی که بیشتر از ۳۵ سال سن دارند.
  • خانم ها با هر سنی که ریسک فاکتوری برای سرطان پستان دارند.  
  • شکل ایده آل پستان بعد از جراحی پستان

در نمای جانبی پستان نرمال و زیبا پل فوقانی پر یا دارای یک سطح شیب دار است. پل تحتانی به صورت یک انحنای ملایم دیده می شود. کمپلکس هاله و نوک پستان در محل حداکثر برجستگی پستان دیده می شود. فرم نهایی پستان با تداخلات دینامیک پروتز، بافت پستان و پوشش پوستی آن با یکدیگر تعیین می شود.

در معاینه قبل از عمل جراح پلاستیک معالج باید یافته‌های احتمالی زیر را تشخیص و به بیمار توضیح دهد:

  • هرگونه علامتی از دفرمیتی Deformity قفسه سینه، انحراف ستون فقرات
  • غیرقرینگی ها در اندازه پستان ها، محل نیپل (نوک) پستان ها، چین زیر پستانی (IMF)
  • هرگونه توه احتمالی در چهار ربع پستان ها یا غدد لنفاوی زیر بغل  

آیا پروتز سینه پاره می شود؟

طبق بررسی های انجام شده و نتایج مشاهده شده این احتمال وجود دارد که پروتز سینه پاره شود که چنانچه جنس پروتز سالین باشد در بدن جذب خواهد شد اما پروتز های سیلیکونی در درون پروتز باقی خواهند ماند. قابل ذکر است این پارگی به سادگی اتفاق نخواهد افتاد و احتمال آن بسیار کم خواهد بود و فقط در صورت اصابت جسمی خیلی تیز به آن ممکن است این اتفاق بیفتد. 

آیا پروتز سینه عوارض دارد؟

بطور کلی پروتز سینه یک جسم خارجی است که طی عمل جراحی درون بافت سینه یا زیر ماهیچه های قفسه سینه قرار داده میشود و سیستم ایمنی بدن انسان بصورت طبیعی به وارد شدن هر نوع جسم خارجی واکنش مناسب و متقابل و لازم را انجام می‌دهد و این واکنش بدن نسبت به تکنولوژی جنس وارد شده در بدن هر فرد متفاوت است. در عمل زیبایی پروتز سینه، پروتز طوری ساخته شده که از لحاظ جنس و ساختار به شکلی عمل می‌کند که کمترین واکنش منفی را از سوی سیستم ایمنی بدن دریافت نماید ولی باز هم نمونه های از هر یک از صد نفر وجود دارد که ممکن است دچار آن شوند که این موارد بصورت تیتر وار در ذیل آورده شده است:

  • هماتوم یا لخته شدن خون اطراف پروتز
  • سروما یا ایجاد مایع اطراف پروتز ( که معمولا دو هفته بعد عمل رخ میدهدو احتمال آن 1% است)
  • عفونت که معمولا دو هفته بعد عمل خود را نشان میدهد و احتمال آن 1% میباشد.
  • انقباض کپسولی: انقباض کپسولی در طی ماه ها و سالهای بعد عمل ممکن است رخ دهد اما احتمال ان در سال اول بعد عمل بیشتر است.
  • جوشگاه معیوب  یا جراحت غیر طبیعی
  • پارگی پروتز
  • نشت سیلیکون
  • چروکیده و موجدار شدن 
  • ترشح چرک از محل زخم
  • تب و لرز
  • احساس درد در ناحیه سینه
  • احساس درد در نوک پستان
  • ایجاد زخم و اسکار در پستان
  • تغییر در شکل ظاهری نوک پستان

سایر عوارض احتمالی پروتز سینه

انقباضات کپسولی از دیگر عوارض این جراحی پلاستیک است، منظور از این عبارت واکنش هایی که بدن به به پروتز سینه نشان می دهد می باشد. در برخی از موارد پروتز پستان در نتیجه ماموگرافی اختلال ایجاد می کنند و در صورتی که بیمار برای تشخیص بیماری های سرطان سینه به پزشک مراجعه کند تشخیص بیماری سخت خواهد بود و بیمار باید برای برداشتن پروتز ها به متخصص زیبایی مراجعه کند.

هزینه پروتز سینه در جراحی سینه 

بانوانی که علاقه مند به انجام این نوع جراحی زیبایی سینه هستند باید در جریان باشند که امروزه هزینه پروتز سینه در حال افزایش است و یکی از گران ترین انواع جراحی های زیبایی محسوب می شود. اما به دلایل بسیاری از جمله افزایش زیبایی اندام ، افزایش اعتماد به نفس و بهبود رضایت فرد از زندگی شخصی و جنسی خود ، افراد زیادی علاقه مند به انجام این جراحی و پرداخت هزینه پروتز سینه خواهد بود. 

بعد از جراحی پروتز سینه چه اتفاقی می‌افتد؟

قابل ذکر است که بعد ازجراحی پروتز پستان و ماموپلاستی همچون سایر انواع جراحی زیبایی بیمار درد خواهد داشت، اما میزان این درد برای هر فرد با دیگری متفاوت است زیرا درد در جراحی به عواملی مختلفی همچون عوامل فیزیولیکی بدن بیمار بستگی دارد.

کاهش درد بعد از جراحی سینه

طبق نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری برای کاهش درد در چند روز نخست بعد از جراحی پروتز سینه بهتر از مسکن های تجویز شده توسط متخصص زیبایی استفاده کنید. بعد از این جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک، ممکن است از نظر بیمار سینه هایش خیلی بالا باشند ولی باید توجه داشت که این امر طبیعی است و بعد از مدتی به دلیل نیروی جاذبه زمین سینه به سمت پایین‌تر خواهند آمد. توجه داشته باشید که بعد از ماموپلاستی به احتمال زیاد سینه دچار تورم خواهند شد و این موضوع کاملا طبیعی است.

میزان فعالیتهایی که بعد از عمل پروتز سینه می‌توانید انجام دهید:

  • در هفته اول بعد از عمل طاق باز و از هفته دوم ميتوانيد به پهلو بخوابيد اما خوابيدن بر روي شكم و سينه تا دو ماه ممنوع است.
  • تا سه هفته بعد از عمل از بلند كردن وزنه سنگين تر از ٥ كيلو گرم خودداري كنيد اما مجاز به انجام كارهاي روزمره هستيد.
  • حداقل در سه هفته اول بعد از عمل رژيم غذايي تان به نحوي باشد كه يبوست نداشته و شكم نرم كار كند كه هنگام اجابت مزاج فشار خون شما بالا نرود.

شیردهی بعد از پروتز سینه و ماموپلاستی

بعد از جراحی پروتز سینه هیچ مانعی برای حاملگی و شیردهی نخواهید داشت. به طور کلی بعد از ماموپلاستی و یا کوچک کردن سینه و همچنین بزرگ کردن آن هیچ مانعی برای حاملگی نخواهید داشت و اگر در طی دوره بارداری سینه بزرگ شود، اطمینان داشته باشید که بعد از دوران شیردهی دوباره سایز سینه مانند قبل از بارداری خواهد شد. به عبارتی بعد از دوران حاملگی و شیردهی اندازه پروتز تغییر نخواهد کرد و مانند روز اولش باقی می‌ماند.

اقدامات بعد از جراحی پروتز سینه منتور طبق نظر دکتر جعفری

بعد از انجام پروتز پستان که یکی از انواع جراحی زیبایی سینه است باید اقداماتی را انجام داد که عبارت‌اند از :

  • تا سه ماه بعد از پروتز پستان نباید ورزش های سنگین انجام داد.
  • بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ سال نیاز به تعویض پروتز سینه می باشد.
  • محل قرارگیری پروتز دچار تورم خواهد شد و دو تا سه هفته بعد از جراحی بهبود خواهد یافت.
  • تا چند روز بعد از جراحی سینه ممکن است دچار بی حسی در سینه شوید که به زودی برطرف خواهد شد.
  • برای مشاهده نتیجه جراحی پروتز پستان باید حداقل ۶ ماه صبر کنید.

 

بهترین جراح زیبایی و متخصص زیبایی

جهت مشاوره تخصصی درخصوص انواع روش های جراحی پلاستیک از جمله جراحی پروتز سینه، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی و جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی و سایر انواع جراحی زیبایی می توانید به تیم مشاوره متخصص زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه کنید. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای دکتر مهدی جعفری و همچنین تعیین نوبت برای مشاوره از طریق کانال تلگرام و آپارات ایشان اقدام نمایید.

 


با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری

 

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر
کد های هدر و فوتر فعال هستند