جراحی  بینی و نکات قبل و بعد از آن
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

جراحی زیبایی بینی باید توسط پزشک و متخصص زیبایی ماهر انجام شود. بعد از جراحی بینی فرد دچار کبودی در اطراف بینی و زیر چشم و ایجاد خونریزی بینی می شود، از این رو در این مقاله از وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک ""دکتر مهدی جعفری"" به نکات قبل و بعد از جراحی بینی می پردازیم.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

  • ۸ ساعت قبل از عمل چیزی نخورید.
  • از آوردن زیور آلات و اشیا، گرانبها خودداری نمایید.
  • شب قبل از عمل حتما استحمام کنید.
  • آزمایشات مورد نیاز را حتما انجام دهید.
  • ۲ هقته قبل و بعد از جراحی بینی سیگار نکشید.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو حتی داروهای گیاهی پزشک خود را مطلع کنید.
  • قبل از عمل بینی حتما ناشتا باشید، حداقل ۸ ساعت قبل از عمل چیزی نخورید.
  • از استفاده داروی آسپرین و یا مصرف هر گونه داروی مشابه تا دو هفته قبل از عمل پرهیز کنید.
جهت مشاوره تخصصی درخصوص جراحی زیبایی سینه، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، جراحی زیبایی شکم و سایر انواع جراحی زیبایی به تیم مشاوره متخصص زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه نمایید.

اقدامات بعد از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

  • حداقل به مدت ۱ ماه از عینک استفاده نکنید.
  • پرهیز از خندیدن زیاد و گریه کردن و صحبت های زیاد.
  • استفاده از لنز های تماسی بعد از ۲ تا ۳ هفته از عمل.
  • رژیم غذایی نرم بگیرید و از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید.
  • زیر نور آفتاب و یا گرمای زیاد نروید چون باعث تورم بینی می شود.
  • استفاده از مسواک نرم و به آرامی دندان هایتان را مسواک کنید.
  • در هفته اول سعی کنید بیشتر استراحت کنید و کمتر فعالیت کنید.
  • استفاده از کمپرس گرم بعد از ۴۸ ساعت از عمل جراحی جهت کاهش ورم بینی.
  • از داروهای مسکن و یا هر دارویی که دکتر برای شما تجویز کرده حتما استفاده نمایید.
  • از آناناس طبیعی و آب کرفس و کلم برای کاهش کبودی زیر چشم و بینی  استفاده کنید.
  • ورزش های فیزیکی مانند فوتبال و یا بسکتبال و ... را به مدت ۶ ماه سعی کنید انجام ندهید.
  • سعی کنید لباس های دکمه دار و یا زیپ دار یعنی از جلو یا پشت بسته شوند، استفاده کنید.
  • استفاده از کمپرس سرد تا ۴۸ ساعت بعد از عمل جهت کاهش کبودی زیر چشم و اطراف بینی.
  • حمام کردن در وان، سعی کنید سرتان را کامل زیر آب نکنید؛ موهایتان را جدا بشورید و بدنتان را جدا.
  • نکات قبل و بعد از جراحی بینی را حتما رعایت نمایید تا بهترین نتیجه را از عمل جراحی زیبایی بینی خود داشته باشید.

مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی بینی از نظر بهترین متخصص زیبایی

 امروزه عمل جراحی زیبایی بینی یا جراحی رینوپلاستی توسط اغلب افراد بخصوص خانم ها صورت می گیرد، جراحی بینی جهت بهبود وضعیت ظاهری بینی و رفع مشکلات بینی انجام می شود. بعد از انجام جراحی بینی یا رینوپلاستی شما احیانا شاهد تورم و کبودی در زیر و اطراف چشمانتان خواهید بود و ممکن است دچار نگرانی شوید. بد نیست بدانید که این مشکل کاملا طبیعی است و بعد از مدتی کوتاه از بین خواهد رفت. اما نیاز است که اقداماتی قبل و بعد از جراحی بینی صورت بگیرد تا روند بهبود به آسانی پیش رود. در اینجا ما برخی از این اقدامات را به شما ارائه خواهیم داد.

مهم ترین اقدام بعد از رینوپلاستی

اولین و مهم ترین اقدامی که نیاز است بعد از جراحی زیبایی بینی صورت گیرد، قرار دادن کمپرسور سرد در زیر چشم و اطراف بینی است. باید حواستان باشد که کمپرس را بر روی پیشانی تان قرار ندهید زیرا ممکن است دچار سردرد شوید. بهترین راه استفاده از کمپرس سرد قرار دادن آن بر روی پارچه است، تا کمپرس یخ پوستتان را اذیت نکند. همچنین نیاز است که هر یک ربع یکبار اینکار را تکرار کنید. بهتر است ۲ الی ۳ روز بعد از عمل اینکار را انجام دهید.

داروهای تجویز شده بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

بعد از عمل جراحی بینی پزشک متخصص زیبایی داروهایی را برای شما تجویز خواهد نمود. نیاز است که شما این داروها را طبق دستور پزشک مصرف نمایید تا زودتر به بهبودی کامل برسید. این داروها شامل کپسول های آنتی بیوتیک و قرص های مسکن و قرص های سرماخوردگی و قطره بینی و نیز آمپول های دگزامتازون می باشد که طریقه ی مصرف این دارو ها را فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تعیین خواهد نمود.

پانسمان بعد از جراحی زیبایی بینی

معمولا بعد از ۲ روز پانسمان داخل بینی برداشته می شود. بعد از برداشتن پانسمان داخلی نیاز است که برای شستشوی بینی از سرم شستشو استفاده نمایید. بهتر است در روز حداقل دو بار از سرم شستشو استفاده کنید، اما حواستان باشد که اینکار را به آرامی انجام دهید.

مصرف دخانیات بعد از جراحی رینوپلاستی

معمولا قبل از عمل، شما توسط داروی بیهوشی، بیهوش می شوید. اگر دخانیات مصرف نمایید این امر باعث می شود که بدن شما در مقابل فشارهای ناشی از بیهوشی مقاومت نداشته باشد و مشکلاتی در بیهوشی برای شما پیش بیاید. بنابراین نیاز است که چند هفته قبل از عمل جراحی زیبایی بینی از دخانیات استفاده نکنید.

ورزش بعد از عمل جراحی زیبایی بینی از نظر بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک

یکی از مسائلی که ممکن است دچار نگرانی شما شود انجام فعالیت های ورزشی بعد از رینوپلاستی است. بهتر است بدانید که اگر بعد از جراحی رینوپلاستی به خوبی استراحت کنید باعث می شود که زخم های شما بهتر ترمیم شود. بعد از یک هفته بعد از عمل احتمال سرگیجه و خون ریزی کاهش پیدا خواهد کرد و آثار بیهوشی کمتر می شود .

پس از جراحی زیبایی بینی یا جراحی رینوپلاستی برای این که شما بتوانید فعالیت های خود را انجام بدهید باید احتیاط بیشتری داشته باشید. در روز اول بعد از جراحی بینی یا رینوپلاستی شما باید استراحت مطلق داشته باشید. زیرا در روزهای اول بعد از عمل بینی تورم به مقدار زیادی وجود دارد و باید منتظر باشید تورم بینی مقداری بهبود پیدا کند تا بتوایند فعالیت های روزانه خود را به طور معمول از سر بگیرید.

شما می توانید بعد  از دو تا سه روز از جراحی زیبایی بینی تنها پیاده روی سبک داشته باشید. در صورتی که شما فعالیت های شدیدی را انجام دهید و ورزش بعد از جراحی بینی انجام دهید به بینی شما فشار وارد خواهد شد و روند بهبودی بینی شما کند خواهد شد.

بهترین زمان برای ورزش بعد از رینوپلاستی

بینی بعد از عمل التهاب زیادی دارد و در صورت رعایت نکردن نکات ضروری در مورد فعالیت های شما، در نتیجهء عمل بینی تاثیر گذار خواهد بود. پس از گذشت یک ماه شما می توانید ورزش های به نسبت سنگین را انجام دهید به این شرط که این گونه  ورزش ها با ضربه وارد شدن به صورت و یا بینی همراه نباشد، به عنوان مثال شما می توانید شنا کنید اما نباید در آب شیرجه بزنید. 
ورزش های توپی باید با احتیاط انجام بگیرد، در صورتی که به بینی ضربه ایی وارد شود بینی در مقایسه با حالت عادی آسیب بیشتری خواهد دید، زیرا غضروف های بینی در حال ترمیم و بازسازی هستند. 
تمامی ورزش هایی که خیلی سنگین هستند و یا ممکن است به صورت فشاری وارد شود باید بعد از یک سال و بعد از بهبودی کامل بینی و مشاهده نهایی فرم بینی انجام بگیرد. دقت نمایید که تا دو ماه از سونای خشک و بخار بپرهیزید زیرا ممکن است که پوست شما دچار سوختگی و تورم گردد.

بهترین جراح بینی در تهران

دکتر مهدی جعفری متخصص جراح بینی در زمینه جراحی پلاستیک و بینی، جراحی زیبایی سینه، جراحی زیبایی شکم و سایر جراحی زیبایی خدمات ارزنده و خوبی را ارائه می دهد. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای انجام شده توسط دکتر مهدی جعفری از طریق کانال تلگرام و آپارات ایشان اقدام نمایید.

 

 

با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر
کد های هدر و فوتر فعال هستند