دستورالعمل های بعد از جراحی
پنج‌شنبه، 05 بهمن 1402

دستورالعمل‌های بعد از عمل جراحی توصیه شده توسط دکتر جعفری

 

۱- روز اول بعد از عمل، كارهای روزمره شروع می شود. شانه، بازو و دست از اولین روز بعد از عمل، علیرغم وجود درد در تمامی جهات حركت داده شود. این كار نه تنها منعی ندارد بلكه باعث كاهش درد ناشی از جراحی سینه شما خواهد شد اما تا سه هفته بعد از عمل، از برداشتن اجسام سنگین‌تر از ٧ كیلوگرم خودداری كنید.
 

۲- روز سوم بعد از عمل پانسمان زخم را برداشته و استحمام كنید. چسب بخیه استفاده شده برای ترمیم زخم شما ضد آب است و با حمام گرفتن مشكلی پیدا نمی كند. بعد از استحمام نیاز به پانسمان مجدد نمی باشد. گن و سوتین خود رو بدون پانسمان بپوشید.

 

۳- در جراحی پروتز سینه، افرادی كه از باند سینه استفاده می‌كنند، بهتر است زیر باند تی شرت بپوشند كه لبه‌های باند باعث آزردگی پوست نشود.

 

۴- در جراحی ماموپلاستی و پروتز سینه دكتر مهدی جعفری، سه روز بعد از عمل و در جراحی ابدومینوپلاستی دكتر جعفری، یک هفته بعد از عمل از سر گرفتن فعالیت شغلی منعی ندارد.

 

۵- ماساژهای سینه فقط و فقط توسط خودتان و انحصارا با شیوه ای كه دكتر مهدی جعفری و دستیاران ایشان به شما آموزش می‌دهند، از روز دوم بعد از عمل شروع شود.

 

۶- داروهای تجویز شده بر اساس دستور دكتر مهدی جعفری مصرف شود و از تمدید خودسرانه‌ی مصرف آنتی بیوتیک پرهیز فرمایید.

 

۷- چسب بخیه یا نخ بخیه با نظر دكتر مهدی جعفری، معمولا ١٤-١٠ روز بعد از عمل از محل زخم برداشته می‌شود.

 

۸- حتی الامكان با مصرف ملین، شكم شما نرم و نرمال كار كند زیرا در اثر یبوست و زور زدن هنگام دفع، ریسک خونریزی ناحیه‌ی عمل بالا می‌رود.

 

۹- ممكن است نیاز به پوشیدن گن و سوتین حداقل ۳ ماه و برای برخی تا ۶ ماه باشد.

 

۱۰- بدون هماهنگی با جراح پلاستیك استفاده از باند سینه را كنار نگذارید. از یك هفته تا سه ماه، بسته به نظر دكتر مهدی جعفری ممكن است نیاز به استفاده از آن ر داشته باشید.

 

۱۱- فعالیت‌های روزمره از اولین روز بعد از عمل، فعالیت شغلی از سه روز بعد از عمل، ورزش سبك از شش هفته بعد از عمل و ورزش سنگین از سه ماه بعد از عمل شروع شود. توجه شود كه در فعالیت های ورزشی، رژیم غذایی باید شامل كربوهیدرات و چربی باشد. (برخلاف توصیه مربی ورزشی، در غیر اینصورت با ازدست دادن بافت چربی سینه دچار افتادگی خواهید شد)

 

۱۲- به پهلو خوابیدن دو هفته بعد از عمل و به شكم خوابیدن، سه ماه بعد از عمل مجاز می‌باشد.

 

۱۳- رانندگی و مسافرت با هواپیما از سه روز بعد از عمل منعی ندارد.

 

۱۴- فعالیت جنسی از سه هفته بعد از عمل مجاز است اما دست زدن همسر تا سه ماه به سینه ممنوع می‌باشد.

 

۱۵- سولاریوم و لیزر مو زائد از ٣ ماه بعد از عمل قابل انجام است.

 

۱۶- تقریبا از ٣ ماه بعد از عمل دیگر محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت اما از عوامل افتادگی سینه پرهیز كنید که شامل این موارد هست:

كاهش وزن،چربی سوزی با ورزش علی الرغم ثابت بودن وزن،نپوشیدن سوتین،حاملگی و شیردهی.


 

 


در نهایت افزایش سن و نیروی جاذبه زمین هم به مرور زمان باعث افتادگی سینه‌ها خواهد شد كه از كنترل ما خارج است.

اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر
کد های هدر و فوتر فعال هستند