جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

در این مطلب دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی قصد دارند شما را با جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی و شرایط انجام آن و همچنین چگونگی انجام آن آشنا کنند، در ادامه با ما همراه باشید تا با جراحی زیبایی لیفت سینه و تفاوت های آن با ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه بیشتر آشنا شوید.

جهت مشاوره تخصصی درخصوص ماستوپکسی، ماموپلاستی، پروتز سینه، جراحی زیبایی بینی،  جراحی زیبایی شکم به تیم مشاوره متخصص زیبایی ""دکتر مهدی جعفری"" مراجعه نمایید.

لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست؟

برای داشتن پستان هایی زیبا و خوش فرم لیفت سینه یا ماستوپکسی توسط یک متخصص زیبایی ماهر کاربرد زیادی دارد. عواملی مانند افزایش سن، تغییرات وزنی، بارداری یا شیردهی به کودک بر روی افتادگی سینه ها تاثیر فراوانی می گذارد. ماستوپکسی برای رفع افتادگی پستان و بالا کشیدن آن مناسب است.   
با معاینه و بررسی مشخص می شود که این جراحی زیبایی برای شما مناسب است یا خیر و باید از سایر روش ها از جمله پروتز سینه، ماموپلاستی یا کوچک کردن پستان استفاده کنید، بنابراین می توانید به دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه نمایید. در صورتی که تمایل دارید سینه شما هم زمان با لیفت سینه، پرتر شود و سایز آن تغییر کند ماستوپکسی همراه با پروتز سینه قابل انجام است.

افراد مناسب برای جراحی سینه و عمل لیفت سینه

طبق نظر دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و متخصص زیبایی افرادی که دارای ویژگی های زیر باشند برای انجام جراحی زیبایی سینه و لیفت سینه یا ماستوپکسی مناسب هستند:

  • افرادی که از پایین بودن نوک سینه شان رنج می برند.
  • افرادی که سینه های بزرگ و افتاده شان را دوست ندارند.
  • افرادی که از افتادگی سینه رنج می برند و مایل به اصلاح آن هستند.
  • افرادی که تمایل دارند تا بخش بالایی سینه شان پر شود و سینه هایی گرد می خواهند.

شرایط انجام جراحی زیبایی سینه

افرادی که مایل به انجام لیفت سینه، پروتز سینه و ماموپلاستی یا کوچک کردن پستان هستند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • فرد سیگاری نباشد
  • دارای پستان های افتاده باشد
  • دارای انتظارات منطقی از عمل باشد
  • پوست سینه کشیده و شل داشته باشد
  • دارای وضعیت جسمانی و روحی مناسب باشد

چگونگی انجام جراحی لیفت سینه

برخی از افراد بر این گمان اند که لیفت سینه به منظور قرار دادن پروتز سینه است. در صورتی که این عمل با پروتز سینه متفاوت است، لیفت سینه یا ماستوپکسی تنها می تواند باعث بالا رفتن پستان شود و باعث می شود که پستان فرم بهتری پیدا کند.

اقدامات قبل از لیفت سینه یا ماستوپکسی

قبل از این جراحی زیبایی ابتدا پزشک و جراح زیبایی شما را معاینه می کند و در ارتباط با سابقه بیماری های شما و عمل هایی که انجام داده اید سوالاتی از شما خواهد پرسید. همچنین با معاینه دقیق موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

  • شکل پستان
  • اندازه پستان
  • کیفیت پوست
  • انجام فتوگرافی
  • محل نیپل ها و آرئول ها

انتخاب نوع جراحی لیفت سینه

قبل از این جراحی پلاستیک و زیبایی نیاز است که نوع جراحی پستان انتخاب شود، برخی از مواردی که طبق نظر بهترین جراح زیبایی دکتر مهدی جعفری در انتخاب این جراحی زیبایی تاثیر گذارند عبارتند از:

  • شکل و اندازه پستان
  • درجه افتادگی پستان
  • موقعیت و اندازه آرئول سینه

روش انتخابی برای لیفت سینه 

میزان افتادگی سینه ها تاثیر به سزایی در روش و برش سینه در جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی و جراحی زیبایی سینه دارد، هرچه سینه افتادگی کمتری داشته باشد برش کمتری نیاز دارد و در نتیجه سینه های بزرگ نیاز به برش های بزرگ تر دارند. در واقع نوع  ماموپلاستی و انتخاب برش ها با توجه به آناتومی کلی سینه تعیین می گردد و مناسب ترین نوع آن انتخاب می شود که کمترین میزان برش را نیاز داشته باشد.

برش سینه در عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی

هرچند که تمامی جراحی ها با برش انجام می شود اما تخصص و تجربه جراح زیبایی و متخصص زیبایی برای نحوه برش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، برش ها باید بسیار ظریف و حساس زده شوند و در محلی باشد که دید زیادی ندارد، برای عمل لیفت سینه سه روش برش وجود دارد که بسته به نوع جراحی و سایز سینه ها متغیر خواهد بود:

برش هاله ی سینه

این برش که در اطراف آرئول بین پوست تیره و روشن قرار می گیرد و بعد از بخیه به صورت کامل محو می شود.

برش عمودی در عمل سینه

که از خط سینه آغاز می شود، در واقع یک برش به صورت عمود از وسط هاله ی سینه به سمت پایین سینه زده می شود.

برش افقی در عمل سینه

این نوع برش در زیر سینه انجام می شود و تنها یک خط بسیار نازک در زیر سینه ها زده دیده خواهد شد، در این برش سینه روی برش را می پوشاند.

دوران نقاهت بعد از لیفت سینه یا ماستوپکسی

استراحت کامل بعد از جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی و جراحی زیبایی سینه نیاز است، در این دوره نیاز دارید تا از فعالیت های سنگین جلوگیری نمایید، تا حد امکان دراز بکشید، سعی کنید زیاد از جای خود بلند نشوید و از تحرکات سرشانه ها پرهیز کنید.   
البته تا یک هفته سینه های شما دردناک هستند و شما احساس کوفتگی می کنید، برای تسکین این حالت داروهای تجویز شده را مصرف کنید. حداکثر دوران نقاهت برای جراحی ماستوپکسی یک هفته است و بعد از آن می توانید به کار های عادی و روزمره خود ادامه دهید.

زمان کشیدن بخیه بعد از ماستوپکسی

یک هفته بعد نیاز است تا بخیه هایتان را بکشید، در این روز با مراجعه به  بهترین جراح زیبایی و متخصص زیبایی از او بخواهید تا مراقبت های لازم بعد از جراحی لیفت سینه را به شما یاد آوری کند.   
اگر فعالیت های شما معمولی است می توانید حدود یک یا دو هفته بعد از عمل آن ها را انجام دهید ، اما برای شروع فعالیت های سنگین نیاز به گذشت ۴ الی ۶ هفته زمان دارید.

کبودی و ورم بعد جراحی زیبایی سینه

طبق نظر دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی کبودی و تورم در لیفت سینه یا ماستوپکسی و ماموپلاستی طبیعی است و بعد از گذشت زمان مناسب رفع خواهد شد. تقریبا برای مشاهده نتیجه نهایی می توانید از ماه سوم در رابطه با عمل لیفت سینه تصمیم بگیرید. بعد از این مدت است که می توانید در رابطه فرم سینه ها نظر نهایی را بدهید.

دکتر جعفری بهترین جراح زیبایی و متخصص زیبایی

جهت مشاوره درباره ماستوپکسی، پروتز سینه، ماموپلاستی، ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم، رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی، می توانید به تیم مشاوره بهترین جراح زیبایی و متخصص زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ""دکتر مهدی جعفری"" مراجعه کنید. همچنین می توانید برخی از نمونه کارهای دکتر را در کانال تلگرام و آپارات ایشان مشاهده کنید.

 


با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

سمیرا

سلام. وقت بخیر می خواستم بدونم آیا این عمل محدودیتی رو برای کسایی که ورزش می‌کنن ایجاد می‌کنه؟ یعنی اونایی که منظم ورزش می‌کنن آیا می‌تونن این عمل رو انجام بدن؟

پنج‌شنبه, 07 دی 1402
ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر