نکاتی چند در مورد تکامل و آناتومی پستان

نکاتی چند در مورد تکامل و آناتومی پستان توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

در این مطلب دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین جراح زیبایی به ترجمه تخصصی مقاله ای معتبر در خصوص آناتومی پستان در زمینه های مربوط به جراحی سینه، پروتز سینه و لیفت سینه از منابع معتبر پرداخته اند.

شروع و تشکیل تکامل و آناتومی پستان

شروع تشکیل و تکامل و آناتومی پستان از هفته چهارم جنینی زمانی که فرد در رحم مادر قرار دارد، آغاز می شود. تقریبا هر پستان ۲۰ لوب و هر لوب یک مجرای شیری لاکتی فروس (Lacti Feroos) دارد که به Nipple یا نوک پستان باز می شود.

بزرگ شدن پستان در طی بلوغ در اثر تجمع بافت چربی و همبند در پستان صورت می گیرد که از ۱۴ سالگی شروع و تا ۲۰ سالگی کامل می شود.

برای دریافت مشاوره تخصصی درخصوص جراحی زیبایی سینه یا ماموپلاستی، پروتز سینه، لیفت سینه، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی و جراحی لیپوماتیک به تیم مشاوره فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و متخصص زیبایی و بهترین جراح زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه نمایید.

تکامل بافت گلاندولار یا غددی پستان اکثرا در حاملگی و نه بلوغ رخ می دهد. با افزایش سن، بافت غددی پستان دچار تحلیل و آتروفی می شود و با بافت چربی و بافت همبند جایگزین می شود که این فرآیند قوام پستان را نرم تر و باعث پتوز یا افتادگی پستان می شود.

حدود آناتومی پستان و حس دهی به نوک پستان

در مورد حدود آناتومیک پستان باید گفت که از بالا از استخوان ترقوه یا دنده دوم شروع و تا حدود دنده ششم امتداد می یابد. از داخل به استخوان جناغ و از خارج به لبه قدامی عضله لاتیسیموس دورسی محدود می شود.

حس دهی به نوک پستان عمدتا به عصب بین دنده ای چهارم مربوط می شود. فاصله بریدگی بالای جناغ تا نوک پستان به طور نرمال ۱۹-۲۱ سانتی متر و فاصله نوک پستان تا چین زیر سینه ای به طور معمول ۵-۷ سانتی می باشد.

فاصله نوک پستان تا خطی که از وسط جناغ می گذرد به طور نرمال ۹-۱۱ سانتی متر می باشد. البته باید توجه داشت که این فاصله ها از فرد به فردی دیگر با توجه به قد، شکل بدن و آناتومی قفسه سینه می تواند متغییر باشد.

افزایش جذابیت و زیبایی سینه در بانوان

فاکتورهایی که باعث افزایش جذابیت و زیبایی پستان می شود عبارتند از : اندازه، شکل، تقارن، تناسب با قفسه سینه و بدن و محل قرارگیری آن بر روی دیواره قفسه سینه. شکل پستان وابسته به فاکتورهایی مانند محتوای غددی و چربی آن، پوست و بافت همبند و عضلات و شکل اسکلت فرد است.

در معاینه دقیق پستان ها در اکثر افراد غیرقرینگی های قابل ملاحظه ای مشاهده می شود که باید مورد توجه قرار گیرد و به فرد مورد معاینه گوشزد شود، چرا که بسیاری از این غیرقرینگی ها به طور کامل با عمل جراحی قابل اصلاح نیست و چه بسا بعد از جراحی هایی مانند پروتز سینه، بیشتر دیده خواهند شد.

نمونه کارهای انجام شده

جهت مشاهده نمونه کارهای دکتر مهدی جعفری به خصوص در زمینه پروتز سینه و لیفت سینه به کانال تلگرام و آپارات ایشان مراجعه نمایید.

ترجمه شده توسط دکتر مهدی جعفری  
منبع: کتاب جراحی پستان نلیگان ۲۰۱۸- فصل اول

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دسته بندی ها:

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر