محل قرارگیری پروتز سینه : روی عضله یا زیر عضله
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین متخصص زیبایی در تهران در این مقاله به توضیح و بررسی بهترین محل قرارگیری پروتز سینه در جراحی زیبایی سینه پرداخته اند. 

آناتومی پستان از نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

 طبق نظر دکتر مهدی جعفری بهترین جراح زیبایی، آناتومی پستان از سطح به عمق شامل موارد زیر می شود: 

 الف) پوست و بافت زیر جلدی

 ب) بافت غددی پستان

 ج) فاشیا عضله پکتورال

 د) عضله پکتورال 

جهت مشاوره رایگان در خصوص پروتز پستان، جراحی زیبایی سینه، رینوپلاستی، ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک و لیپوساکشن با بهترین جراح زیبایی دکتر جعفری تماس بگیرید. 

محل قرارگیری پروتز سینه از نظر بهترین متخصص زیبایی

 دکتر مهدی جعفری معتقدند که محل قرارگیری پروتز سینه شامل ۳ ناحیه می باشد که عبارتند از : 

الف) زیر بافت غددی و روی فاشیای عضله پکتورال

 ب) زیر فاشیای عضله و روی عضله پکتورال

 ج) زیر عضله پکتورال  

از لحاظ تئوری بهترین محل قرارگیری پروتز پستان زیر بافت غددی پستان است، زیرا در این حالت طبیعی ترین شکل و حالت ممکن را خواهد داشت. در صورتی که پروتز زیر عضله بکار برود ریسک لمس یا دیدن لبه های پروتز به حداقل می رسد و از پلان زیر عضله در مواردی استفاده می شود که ضخامت نسج نرم پل فوقانی پستان کمتر از ۲ سانتی متر باشد. 

جدیدترین پلان جراحی پروتز سینه

پلان جراحی جدیدی که بعضی از جراحان از جمله دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از آن استفاده می کنند زیر فاشیای عضله و روی عضله می باشد. این پلان جراحی یک پلان بینابینی است که هم حالت طبیعی به پستان می دهد و هم اینکه لبه های پروتز قابل لمس و دیدن نخواهد بود.

به عقیده دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بقیه جراحانی که به این شیوه جدیدتر جراحی می‌کنند، قراردادن پروتز در فضای ما بین فاشیای عضله و عضله پکتورال باعث اضافه شدن فاشیا به بافت های روی پروتز و ضخامت و استقامت بیشتر بافت های روی پروتز می شود. همچنین در این حالت احتمال جا به جایی پروتز کمتر می شود. اما باید توجه داشت در صورتی می توانیم پروتز را زیر فاشیا تعبیه کنیم که ضخامت نسج نرم پل فوقانی پستان بالاتر از ۲ سانتی متر باشد (مانند مواردی که پروتز را زیر بافت غددی تعبیه می کنیم). 

سایر پلان های جراحی سینه در پروتز پستان

در موارد ضخامت کمتر از ۲ سانتی متر بافت نرم نه می توان پروتز را زیر بافت غددی تعبیه کرد و نه زیر فاشیای عضله، بلکه در این موارد حتماً باید از پلان زیر عضله استفاده کرد.

 در مواردی که پلان جراحی زیر عضله انتخاب می‌شود، باید عضله پکتورال درست از بالای چین زیر سینه ای بریده شود که پروتز زیر آن قرار گیرد. چنانچه برش عضله در امتداد جناغ سینه به نواحی بالاتر ادامه یابد پلان زیر عضله تبدیل به Dual-Plane یا پلان دوتائی می شود.

 در پلان دوتائی یا Dual-Plane قسمت فوقانی پروتز توسط عضله و قسمت تحتانی آن توسط بافت غددی پستان پوشیده می شود. هر چه عضله به میزان بیشتری بریده شود، بیشتر به سمت بالا کشیده شده و قسمت کمتری از پروتز توسط عضله پوشیده خواهد شد.  

پروتز سیلیکونی – پروتز سالینی (آب نمکی)

 در آمریکا از لحاظ جنس مواد پر کننده ایمپلنت پستان یا پروتز سینه دو نوع پروتز وجود دارد:

 الف) پروتز سیلیکونی که جنس پوسته آن سیلیکون و داخل آن ژل سیلیکون قرار دارد.

 ب) پروتز سالینی یا آب نمکی که جنس پوسته خارجی آن سیلیکون اما داخل آن از آب نمک پر شده است. 

 ابتدا جراح زیبایی توضیحات مربوط به این دو نوع پروتز در جراحی پستان را به بیمار ارائه می دهد و بعد بیمار بر اساس ترجیح شخصی اش یکی از این دو نوع پروتز را انتخاب می کند. پروتز سیلیکونی در لمس و ظاهر طبیعی می باشد و قوام نرمال تری دارد. ترجیح دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بر استفاده از پروتز سیلیکونی می باشد. 

تفاوت پروتز سیلیکونی و پروتز سالینی

چنانچه بیمار تمایل به استفاده از پروتز سالینی یا آب نمکی داشته باشد باید پروتز پستان در جراحی پستان را زیر عضله تعبیه کرد که قوام طبیعی تری داشته باشد. هرچه ضخامت نسج نرم روی پروتز سالینی (آب نمکی) بیشتر باشد عملکرد آن بهتر خواهد بود.

در بعضی مطالعات ذکر شده است که استفاده از پروتز سالینی (آب نمکی) زیر عضله ریسک کمتر Capsular Contracture (کپسولار کونتراکچر) را دارد، اما در صورت انتخاب پروتز سیلیکونی مناسب (استفاده از پروتز سیلیکونی با پوسته Smooth (صاف) زیر عضله و استفاده از پروتز سیلیکونی با پوسته Textured روی عضله) و تکنیک جراحی مناسب تفاوتی از لحاظ بروز ریسک کپسولار کونتراکچر بین پروتز سیلیکونی و پروتز سالینی (آب نمکی) وجود ندارد.

بهترین متخصص زیبایی و جراح سینه

جهت مشاوره تخصصی درخصوص انواع روش های جراحی زیبایی سینه، جراحی زیبایی بینی، جراحی زیبایی شکم و سایر انواع جراحی زیبایی می توانید به تیم مشاوره متخصص زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه کنید. در کانال تلگرام و آپارات می توانید برخی از نمونه کارهای دکتر مهدی جعفری را مشاهده نمایید و یا با تعیین نوبت جهت مشاوره از طریق شماره تلفن‌های بالای همین صفحه اقدام نمایید.

 

ترجمه شده توسط دکتر مهدی جعفری بهترین متخصص زیبایی در تهران

 

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر