لیفت صورت با نخ از نظر جراح زیبایی در تهران
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

در این مطلب از وب سایت دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین متخصص زیبایی و جراح زیبایی در تهران با ما همراه باشید تا با روش لیفت صورت با نخ که یکی از پرکاربردترین روش های جوانسازی پوست است آشنا شوید. 

جوانسازی صورت از نظر بهترین متخصص زیبایی در تهران

ایجاد چین و چروک و یا افتادگی ها بر روی پوست صورت از نگرانی های افراد در تمام مراحل زندگی خواهد بود. هرچند روش های مختلف طبیعی و شیمیایی برای درمان و جلوگیری از چین و چروک ایجاد شده بر روی صورت ارائه شده است اما باید توجه داشت که بهترین انتخاب ها سخت هستند. نوع درمان مورد نیاز برای بهبود وضعیت پیش آمده با مشاوره بهترین متخصص زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی امکان پذیر خواهد بود.

با بهترین متخصص زیبایی در تهران و بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک دکتر مهدی جعفری تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان و حرفه ای در زمینه انواع روش های جراحی زیبایی بهره ببرید.

عوامل تاثیر گذار بر پیری زودرس و ابتلا به مشکلات پوستی

در ادامه برخی از عوامل تاثیر گذار بر پیری زودرس و ابتلا به آسیب های پوستی آورده شده است که البته ممکن است عوامل دیگری مانند موارد زیر تاثیرگذار باشند:

  • وراثت 
  • کاهش وزن های شدید
  • استرس های بیش از اندازه
  • افزایش سن بعد از ۴۰ سالگی
  • بیش از حد در معرض آفتاب قرار گرفتن
  • استفاده از الکل در مراحل مختلف زندگی
  • استفاده از سیگار به مدت زمان زیاد و طولانی
  • امستعد بودن پوست برای ابتلا به آسیب های پوستی

روش های جوانسازی پوست و لیفت صورت با نخ

برای درمان چین و چروک و جوانسازی صورت روش های متفاوتی وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از :

درمان های دارویی

 کرم هایی ارائه می شوند که با ایجاد حالت الاستیکی در صورت باعث کشیده شدن آن می شوند اما این اثر تا زمانی که کرم بر روی پوست قرار دارد باقی می ماند و باز هم به عنوان یک درمان موقت و کوتاه مدت شناخته می شود.

تزریق ژل و تزریق بوتاکس

به صورت موقتی و به مدت زمان تقریبی ۶ ماه تا یک سال می تواند عوارض ناشی از پیری را کاهش دهد.

استفاده از لیزر

با استفاده از لیزر CO2 فرکشنال می توان چین و چروک های ریز خصوصا اطراف چشم را برطرف نمود.

لیفت صورت با نخ

در این روش جراح زیبایی از نخ های مخصوص که سازگار با بدن هستند استفاده می کند و با کشیدن قسمت های افتاده اقدام به جوانسازی پوست می نماید و در واقع این روش کمک می کند تا پوست صورت محکم تر شود و از افتادگی های صورت و چین و چروک ها جلوگیری نماید. امروزه این روش درمانی در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج چشمگیر و مدت زمان کم آن باعث محبوبیت آن شده است. در واقع استفاده از نخ های قابل جذب آخرین روشی ساده و سریع برای لیفت صورت می باشد.

چگونگی انجام جراحی لیفت صورت با نخ

انجام جراحی لیفت صورت با نخ برای جراح زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بسیار آسان و با میزان کمی ریسک انجام می گردد بنابراین در انتخاب جراح زیبایی دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید نتایج بهتری از این عمل بدست آورید. روال جراحی لیفت صورت با نخ با قرار دادن تعدادی نخ در قسمت های مختلف صورت آغاز می شود، بهترین متخصص زیبایی بعد از جایگذاری نخ ها در مکان مشخص انتهای نخ های متصل به صورت را به قسمتی از پوست سر درست در قسمت بالای گوش و پیشانی متصل می کند. در پی این اقدام اتفاقاتی رخ می دهد که پوست دچار تحریک کلاژن سازی و سلول سازی می شود که در نتیجه آن جوانسازی پوست و ترمیم پوست صورت ایجاد می گردد. بعد از جراحی لیفتینگ صورت با نخ معمولا ۳۰ درصد از تاثیرات مثبت لیفت قابل مشاهده خواهد بود و تا چهار ماه بعد از لیفت صورت اثرات آن به صورت کامل ظهور می کند. پس از جذب نخ ها، کلاژن های ساخته شده مسئول ادامه جریان لیفت خواهند بود.

جنس نخ های مورد استفاده در لیفت صورت با نخ

در این روش جراحی زیبایی از نخ هایی با جنس POLYDIOXANONE استفاده می شود از این نخ سال های زیادی در جراحی های داخلی استفاده شده است و به دلیل سازگاری بالایی که دارد حداقل عوارض را برای فرد ایجاد می کند و تا به حال مشکل ایجاد شده ای در استفاده از نخ در صورت گزارش نشده است.

وضعیت نخ ها بعد پس از لیفتینگ صورت با نخ

نخ های استفاده شده در این روش قابل جذب بوده و واکنش منفی با اجزای صورت نخواهند داد این روش یکی از بی خطرترین جراحی های زیبایی است. واکنش التهابی ایجاد شده در زمان اتصال نخ ها بسیار خفیف بوده و باعث کلاژن سازی و افزایش گردش خون در زیر پوست می شود که به آن امبدینگ یا لیفت با نخ یا ترد لیفت می گویند. 
برای درک بهتر از قرار دادن نخ ها باید عنوان پوست داربستی را به صورت داد زیرا نخ ها با محکم کردن اجزای صورت باعث سفت و محکم شدن آن می شوند و عضلات چشم و گونه ها، زیر گلو و پیشانی کشیده و در جای خود تا حدودی محکم می شوند.

همانطور که بیان شد نخ ها قابل جذب هستند و حدود ۴ تا ۱۸ ماه زمان لازم است تا به خوبی جذب پوست شوند، جذب شدن نخ های صورت به معنای از بین رفتن تاثیرات آن نخواهد بود و روند لیفتینگ نخ های کارگزاری شده بین یک تا پنج سال و شاید بیشتر در صورت باقی می ماند، فرد در نتیجه این جراحی زیبایی حدود ده سال جوان تر شده و میزان قابل توجهی از چین و چروک های ایجاد شده بر روی صورت از بین می روند. نخ های متصل شده به صورت باعث تولید کلاژن شده و بافت ایجاد شده در پیرامون نخ ها تا مدت زمان طولانی باقی خواهد ماند.

بنابراین تعداد و نوع نخ ها نیز می تواند تاثیرات بیشتری بر روی جوانسازی پوست داشته باشد. چنانچه فرد به دنبال برطرف شدن چین و چروک صورت به طور موثر و طولانی باشد به وی جراحی لیفت صورت توصیه می شود. در این عمل جراحی، جراح زیبایی برش هایی در ناحیه جلویی گوش و موهای ناحیه شقیقه و مقداری پشت گوش ایجاد می کند و افتادگی صورت در لایه های عمقی را اصلاح می کند. با انجام این عمل جراحی خطوط عمیق خنده اصلاح گردیده و علاوه بر آن افتادگی ناحیه کنار فک و افتادگی ناحیه گونه نیز برطرف می شود. 

انواع نخ های قابل جذب برای لیفت صورت

انواع مختلفی از نخ ها در روش لیفت صورت و بدن وجود دارد که با توجه به نیاز فرد و ایده آل وی انتخاب می شود قابل ذکر است که نخ های مختلف ویژگی ها و مزایای متفاوتی دارند که با نظر و مشاوره جراح زیبایی انتخاب خواهد شد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده و ویژگی های آن ها را بیان کرده ایم‌:

۱) Mono filament یا Polydioxanone

که به اختصار PDO نامیده می شود، این نخ که رشته ای است و جزو نخ های ساده محسوب می شود برای لیفت های بسیار سطحی و جزئی مورد استفاده قرار می گیرد. 

۲) PDO-COG

این نخ تعدادی خار بسیار ظریف دارد که پوست را وادار به جوانسازی می کند، خارهای موجود روی این نخ ها موجب التهاب و کلاژن سازی  بیشتر می گردد و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد می کند و این نخ گران تر است ولی استفاده از آن به تنهایی منسوخ شده است.

۳) (Polyglycolide (PGA

این نخ نیز خاردار و چند رشته ای است و برای لیفت صورت های افتاده بسیار ایده آل است و باعث التهاب بیشتری در پوست می شود و دوم اینکه نخ PGA به همراه خود گلیکولیک اسید دارد که آن هم در نهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی بیشتر می شود. در مجموع این نخ ها ۱۰ درصد بیشتر از نخ های دیگر التهاب ایجاد می کنند و نتایج بهتری دارند.

۴)  Hurricane 

این نخ در صورت فرد به حالت مارپیچ قرار می گیرد و با این روش می توان نخ های طویل تری در پوست قرار داد که در نتیجه تولید کلاژن و لیفتینگ نیز بالا می رود، به طور کلی این نخ ها اثرات بیشتری در لیفت دارند و در کنار نخ های کاگ بسیار مورد استفاده برای جوانسازی پوست هستند. 

بهترین متخصص زیبایی در تهران دکتر جعفری

دکتر جعفری با سابقه ای طولانی در زمینه عمل بینی، عمل شکم، لیپوماتیک و لیپوساکشن برای لاغری موضعی، تزریق ژل و تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست، لیفت سینه و پروتز سینه بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و بهترین متخصص زیبایی در تهران هستند. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای انجام شده توسط دکتر به کانال تلگرام و آپارات مراجعه نمایید.

 

با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر