عوامل ایجاد کننده آمبولی ریه

عوامل ایجاد کننده آمبولی ریه از نظر بهترین متخصص زیبایی در تهران

در این مطلب از وب سایت تخصصی بهترین فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک و بهترین جراح زیبایی و متخصص زیبایی در تهران دکتر مهدی جعفری با ایشان همراه باشید تا با عوامل ایجاد کننده آمبولی ریه و جلوگیری از آن آشنا شوید.  

آمبولی ریه چیست؟

آمبولی ریوی انسداد ناگهانی در عروق ریه است علت آن معمولا یک لخته خون در ساق پا به نام ترومبوز ورید عمقی است که این لخته می شکند و از طریق جریان خون به ریه ها وارد می شود.  
آمبولی ریه یک بیماری جدی است که می تواند سبب آسیب دائمی به ریه ی آسیب دیده، سطوح پایین اکسیژن در خون و آسیب به ارگان های دیگر بدن در اثر نرسیدن اکسیژن کافی به آن شود.البته در اغلب موارد، لخته های خون کوچک هستند و مرگبار نیستند اما آنها می توانند به ریه ها آسیب برسانند.

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه جراحی های پلاستیک از جمله جراحی زیبایی بینی، جراحی زیبایی شکم، تزریق ژل یا فیلر و تزریق بوتاکس و جراحی لیپوماتیک و لیپوساکشن با بهترین جراح زیبایی و بهترین متخصص زیبایی در تهران دکتر جعفری تماس بگیرید.

چرا آمبولی خطرناک است؟

اگر یک لخته بزرگ یا اگر لخته های زیادی باشد آمبولی ریه می تواند منجر به مرگ شود، البته درمان سریع می تواند زندگی فرد را نجات و یا خطر ابتلا به مشکلات آینده را کاهش دهد. نیمی از افراد با آمبولی ریوی هیچ نشانه ای ندارند ولی می تواند با تنگی نفس، درد قفسه سینه یا سرفه خونی همراه باشد.

جلوگیری از آمبولی ریوی از نظر بهترین فوق تخصص جراحی زیبایی

این سوال مطرح می شود که برای جلوگیری از ایجاد آمبولی ریه و لخته در ورید های عمقی چه باید کرد، جهت پیشگیری از ایجاد لخته و آمبولی باید به از بین بردن عوامل ایجاد آن، توجه کرد:  
طبق نظر بهترین جراح زیبایی دکتر جعفری در درجه اول باید از بی حرکتی طولانی پرهیز کرد، خصوصا در دوره زودرس بعد از عمل به علت درد و گیجی ناشی از بی هوشی، بیمار تمایل به راه رفتن ندارد.در این موارد باید بیمار را تشویق کرد که هر چه زودتر بعد از عمل با کمک همراه راه برود. همین اقدام ساده در پیشگیری از آمبولی بسیار موثر و کم عارضه می باشد.  
در بعضی افراد که دارای افزایش خاصیت انعقادی خون هستند، اصلاح این وضعیت با کمک داروهای ضد انعقاد می تواند موثر باشد.

سایر عوامل کاهنده امبولی از نظر بهترین جراح زیبایی

قابل ذکر است مصرف داروی ضد انعقاد در افرادی با خاصیت نرمال انعقاد پذیری اما دارای ریسک فاکتورهای دیگر DVT (مانند چاقی، عمل جراحی طولانی مدت و غیره) می تواند کاربرد داشته باشد. عارضه داروی ضد انعقاد افزایش ریسک خون ریزی بعد از عمل می باشد.  
از جمله اقدامات دیگری که می تواند در حین و بعد از عمل جراحی از ریسک آمبولی بکاهد عبارتند از استفاده از Intermittent pneumatic و Compression device یا جوراب های فشارنده متناوب به وسیله هوا است که به ساق بیمار پوشیده می شود.  
توجه داشته باشید که در عمل های لیپوساکشن که امروزه بسیار شنیده اید، آمبولی ایجاد شده بر اثر وارد شدن چربی به رگ ها نبوده و در واقع منظور لخته شدن خون در مسیر رگ ها است که در نهایت با ورود به ریه باعث انسداد آن می شود.

اقدامات بعد از لیپوساکشن جهت جلوگیری از امبولی

برای جلوگیری از لخته شدن خون در بدن بلافاصله بعد از لیپوساکشن فرد باید راه برود. این اقدام ساده، موثرترین و کم خطرترین راه برای جلوگیری از لخته در عروق و ایجاد امبولی است. در چنین شرایطی سلامتی شما به کمک راهنمایی های جراح تضمین خواهد شد.

بهترین فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک

دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک، با انجام تعداد بیشماری جراحی زیبایی در زمینه پروتز سینه و لیفت سینه، ماموپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک، تزریق بوتاکس بهتری فوق تخصص جراحی زیبایی و بهترین جراح زیبایی در تهران می باشد، جهت مشاهده نمونه جراحی های انجام شده توسط ایشان به کانال تلگرام و آپارات مراجعه نمایید. 


با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دسته بندی ها:

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر