شکاف لب و کام و چگونگی انجام جراحی آن
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

در این مطلب از وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و متخصص زیبایی دکتر مهدی جعفری با ما همراه باشید تا با جراحی شکاف لب و کام و چگونگی انجام این جراحی زیبایی آشنا شوید.

جراحی شکاف لب و کام

افراد لب شکری و کسانی که در ناحیه لب ها دچار شکاف هستند، می توانند با جراحی به اصلاح نواقص موجود در این ناحیه بپردازند، این جراحی زیبایی باز بودن غیرطبیعی لب بالا را اصلاح می کند و معایب موجود در سقف دهان را برطرف می سازد.

جهت مشاوره تخصصی درخصوص جراحی زیبایی سینه، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی و جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی به متخصص زیبایی ""دکتر مهدی جعفری"" مراجعه نمایید.

دلایل وجود شکاف لب

شکاف ایجاد شده در کام یا لب ها یک مشکل و بیماری مادرزادی است البته ابتلای جنین به این بیماری را می توان با انجام سونوگرافی های مربوطه تشخیص داد، شیوع این بیماری در ایران، یک در هر ۱۱۰۰ نوزاد تازه متولد شده است.

زمان ایجاد مشکل لب

این مشکل که بخش های مختلف لب فوقانی را درگیر می سازد، در طی هفته ششم حاملگی رخ می دهد. همانطور که می دانید مرحله تکمیل شدن کام در پایان سه ماهه اول حاملگی رخ می دهد، و به دلیل تکامل جدا از هم لب و کام، امکان دارد بچه ای با لب شکری تنها، فقط با شکاف کام و یا هر دو به دنیا بیاید.

انواع جراحی شکاف لب و کام

این مشکل قابل حل خواهد بود و اگر کودک در اولین ماه های تولد تحت درمان قرار بگیرد نتایج موفق تری از جراحی های او بدست می آید، کودک با این شکاف ممکن است تحت چهار تا پنج عمل جراحی در طی دوره شیرخوارگی تا بلوغ قرار گیرد.

جراحی های رفع شکاف کام و لب

طبق نظر دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، جراحی های لازم جهت از بین بردن این مشکلات و بیماری در کودکان شامل موارد زیر می شود:

  • ترمیم اولیه لب
  • ترمیم اولیه کام
  • بازسازی حلق
  • پیوند استخوانی فک
  • جراحی های ارتوگناتیک فک بالا یا پائین
  • در نهایت زیبایی بینی

ترمیم مشکل ایجاد شده در لب

ترمیم کردن این مشکل ایجاد شده در کام در پایان یک سالگی صورت می گیرد، البته این دوره ی درمان از کودکی به کودک دیگر تفاوت داشته و بهترین زمان برای درمان توسط جراح مشخص می شود.

بهترین جراح زیبایی و متخصص زیبایی

جهت مشاوره درباره انواع جراحی زیبایی از جمله جراحی زیبایی سینه یا ماموپلاستی، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی می توانید به تیم مشاوره بهترین جراح زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ""دکتر مهدی جعفری"" مراجعه کنید. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای دکتر مهدی جعفری از طریق کانال تلگرام و آپارات ایشان اقدام نمایید.


با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر