جراحی زیبایی بینی گوشتی و استخوانی و تفاوت های آنها

جراحی زیبایی بینی گوشتی و استخوانی و تفاوت های آنها

 در این مقاله با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین متخصص زیبایی “دکتر مهدی جعفری” همراه باشید تا ضمن آشنایی با روش های جراحی زیبایی بینی گوشتی و استخوانی، از تفاوت های آنها نیز آگاه شوید.  

جراحی بینی استخوانی چگونه است؟

یکی از انواع جراحی زیبایی بینی، جراحی بینی استخوانی یا رینوپلاستی است، که در آن می توان استخوان پل همان قوز برآمده روی بینی را برداشت و فرم بینی را  به بهترین حالت ممکن تغییر داد.  
به فرمی از بینی که در آن روی بینی برآمدگی وجود دارد، بینی استخوانی یا رومی می گویند که فرم آن می تواند سایر اعضای صورت را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از اعمال مهمی که در این جراحی زیبایی بینی استخوانی صورت می گیرد برداشتن قوز و یا برآمدگی روی بینی است.  
فرم اینکه بینی فرد استخوانی باشد تحت عوامل ژنتیکی است، ولی به غیر از ژنتیک مواردی چون شکستی ها و یا آسیب به بینی می تواند در استخوانی شدن و غضروفی شدن بینی موثر باشد. گاهی ممکن است در زمان کودکی آسیب و یا ضربه ای به بینی وارد شود که منجر به تغییر زیادی نشود ولی با رشد کردن فرد، تغییر فرم بینی خود را نشان دهد.

جهت مشاوره تخصصی درخصوص انواع روش های جراحی زیبایی بینی گوشتی و رینوپلاستی، جراحی زیبایی سینه و جراحی زیبایی شکم به تیم مشاوره بهترین متخصص زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه نمایید.

جراحی زیبایی بینی استخوانی توسط بهترین متخصص زیبایی

برای اینکه  برآمدگی و نقایص بینی های استخوانی را بتوان از بین برد از غضروف ها و استخوان های بینی برداشته می شود و پس از ایجاد شدن شکاف ها، پوست توسط جراح بینی بلند شده و جراح بینی می تواند به استخوان ها و غضروف ها دسترسی پیدا کند. برآمدگی هایی که در بینی های استخوانی وجود دارد با توجه به تشخیص متخصص زیبایی با یک ابزاری شکسته می شود و یا اینکه جراح آن را با سمباده هایی مخصوص شکل می دهد تا بتواند دقت بیشتری را در از بین بردن بخش های زائد داشته باشد.

عوارضی که بعد از جراحی بینی استخوانی افراد با آن مواجه می شوند مانند جراحی رینوپلاستی خواهد بود و اگر جراحی توسط یک متخصص زیبایی با تجربه و متبحر صورت گرفته باشد علائم بعد از جراحی به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. هزینه جراحی بینی استخوانی در هر فردی متفاوت خواهد بود و جراح بینی بعد از معاینه بینی فرد و اقداماتی که قرار است بر روی بینی انجام دهد هزینه را اعلام خواهد کرد.

ساختار بینی استخوانی از نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک

ساختار بینی به این صورت است که اگر بینی را به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم یک سوم بالایی استخوانی و دو سوم پایینی غضروفی می باشد که در بینی استخوانی این میزان های گفته شده بیشتر می باشد.  
به قسمت برآمده بینی استخوانی طاق غضروفی می گویند، که شامل غضروف‌های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی است. غضروف های کناری فوقانی و تیغه میانی به هم متصل هستند و آسیب به هر یک می تواند به دیگری نیز آسیب وارد کند.

به بینی هایی با استخوان و غضروف محکم با برآمدگی مشخص بر روی پل ”بینی استخوانی” گفته می شود. این اشخاص اگر به دنبال اصلاح شکل بینی استخوانی خود هستند کافیست تا به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و متخصص زیبایی ماهر و قابل اعتماد مراجعه کنند.  
همان طور که گفته شد داشتن بینی استخوانی و قوز بزرگ بینی خصیصه‌ ایست که معمولا از طریق ژنتیک و خانواده به ارث می رسد. اما آسیب دیدن های مختلف بینی، مانند شکستگی میتواند به مرور زمان باعث بوجود آمدن برآمدگی بر روی بینی شود. 

آیا بعد از عمل جراحی بینی استخوانی امکان بازگشت آن وجود دارد؟

امکان بازگشت مجدد برآمدگی روی بینی بسیار کم است و تاکنون به ندرت مشاهده شده است با این وجود مراقبت های بعد از عمل جراحی و رعایت نکات مربوط به توصیه های پزشک می تواند ریسک بازگشت ناهنجاری های مربوطه در این ناحیه را بطور چشمگیری کاهش دهد.

جراحی زیبایی بینی گوشتی

بینی گوشتی به بینی‌های گفته می شود که پوستی ضخیم تر نسبت به بینی های استخوانی دارد و ابعاد آن با ضخامت زیاد و بزرگی یک سوم پایینی یا همان قسمت نرم بینی می باشد. جراحی بینی گوشتی نه فقط به منظور کوچک کردن آن بلکه می تواند به منظور فرم دادن به بینی و رعایت اصول و اندازه های یک بینی استاندارد و متناسب شدن آن با سایر اجزای صورت، انجام گیرد.

یکی از روش هایی که برای جراحی بینی های گوشتی به کار برده می شود کم کردن اندازه بینی با ایجاد برش در بخش پایین سوراخ بینی است و این روش برای کسانی که دارای بافت بینی پهن و بینی های گوشتی هستند استفاده می شود. شکاف هایی که در این بینی ها به وجود می آید به شکل شکاف های مستطیلی، الماسی و مثلثی هستند.  
جراح بینی در بخیه زدن برش های به وجود آمده در جراحی زیبایی بینی گوشتی باید دقت فراوان به خرج دهد، زیرا مخفی کردن زخم ها مقداری در بینی های گوشتی دشوار است. برای اینکه بتوان جراحت های باقی مانده در قسمت آلار بینی را مدیریت کرد، چون پوست سوراخ های بینی چرب است از استروئید برای سرعت بخشیدن بهبود جای زخم ها استفاده می شود.

عوامل موثر بر جراحی بینی گوشتی

از عواملی که جراحی بینی گوشتی را دشوار می کند می توان به داشتن پوست قطور، بافت همبندی عضلانی زیاد، در قسمت یک سوم پایینی و غضروف‌های بزرگ و قطور کناری آن، اشاره کرد. جراحی هایی که فقط به منظور کوچک کردن بینی انجام می شود می تواند باعث مشکلات تنفسی شود و از لحاظ ظاهری هم نتیجه مطلوبی نخواهند داشت.

مقایسه پوست در بینی های استخوانی و گوشتی

معمولا بینی های گوشتی در مقایسه با بینی های استخوانی دارای پوست های ضخیم تری هستند. پس پزشکان در این موارد ابتدا باید پوست بینی گوشتی را از ضخامت زیاد خارج و نازک کنند. پوست از لایه های متفاوتی تشکیل می شود یکی از این لایه ها که پزشکان جراح می توانند روی آن کار کنند لایه چربی زیر پوست بینی است، متخصص زیبایی به طور ماهرانه ایی این قسمت را جدا کرده و باعث می شود که پوست بینی از حالت ضخیم بودن مقداری خارج شود.

تفاوت جراحی بینی استخوانی با گوشتی

در بینی‌های استخوانی مهم‌ترین کار، از بین بردن قسمت زائد بینی و شکل‌دادن به آن است اما در بینی‌های گوشتی مهم‌ترین اقدام، کاستن بافت یک قسمت و افزودن به قسمت‌های دیگر است. برای انجام این کار از بافت غضروفی که از تیغه بینی برداشته می‌شود استفاده می شود، ولی گاهی به دلیل شکستگی یا سابقه ضربه یا دلایل دیگر تیغه غضروفی بینی، استخوانی می‌شود و نمی توان از آن استفاده کرد، در این هنگام معمولا از غضروف گوش استفاده می شود.

آیا بینی گوشتی بعد از عمل به حالت اولیه خود بر می گردد؟

خیر، تغییرات انجام شده معمولا به همان صورت باقی می‌ماند، اما بینی های گوشتی دوره تورم شدیدتر و طولانی تری نسبت به بینی های استخوانی دارند. احتمال دارد این تورم طولانی‌ مدت منجر به ایجاد بافت فیبروز شود و در نتیجه به پایداری آن حالت بیانجامد. مراقبت‌های پس از عمل مانند استفاده از دو بالش موقع خواب، ماساژ و چسب زدن با دقت بیشتر و به مدت طولانی تر بسیار حائز اهمیت است.

جراحی بینی استخوانی بهتر است یا بینی گوشتی؟

از آنجایی که پوست بینی استخوانی نازک است و جزئی ترین اشکالات بینی برای جراح مشخص تر است عمل جراحی بر روی این گونه بینی ها معمولا با موفقیت بیشتری انجام می شود و میزان رضایت بیمار و اطرافیان بیشتر است.  
در جراحی زیبایی بینی استخوانی یا رینوپلاستی از طریق برش‌هایی که ایجاد می‌شود پوست را بلند می کنند، برخی از جراحان با شکستن قسمت زائد بوسیله ابزار تراش نقص را برطرف می کنند. اما برخی دیگر با صرف وقت بیشتری آن را “سمباده” می‌زنند که باعث نظارت بهتر بر روند عمل می شود.

اقدامات قبل از جراحی بینی

ارزیابی سوابق کامل پزشکی بیمار پیش از عمل جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است، اگر بیمار در گذشته جراحی بینی دیگری انجام داده باشد و یا بینی اش در سانحه ای صدمه دیده باشد شرایط خاص مربوطه مد نظر گرفته خواهد شد و یا داشتن عکس‌هایی از زمان قبل از حادثه می تواند به تعیین روند درمان مفید کمک کند.

مزایای جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

  • افرادی که به دلیل ظاهر بینی پهن و یا برآمده و قوز دار از ظاهر خود گله دارند و اعتماد به نفس خود را در جمع ها از دست داده اند، می توانند با ایجاد تغییرات کوچکی با انجام جراحی زیبایی بینی اعتماد به نفس خود را بالا ببرند.
  • ظاهر بینی به تنهایی ممکن است دارای نقش های زیادی باشد، اما یکی دیگر از فاکتورهایی که در جراحی زیبایی بینی به آن توجه می شود تناسب بینی با دیگر اجزای صورت خواهد بود که باعث بهبود ظاهر فرد و همچنین ایجاد یک چهره جدید و زیبا خواهد شد.
  • جراحی زیبایی بینی می تواند در کنار جراحی بینی که برای درمان مشکلات تنفسی انجام می شود، صورت بگیرد. در این جراحی تمامی ناهنجاری های تنفسی و عملکرد بینی بررسی خواهد شد و در کنار آن فرد می تواند از ظاهر بینی خود نیز رضایت داشته باشد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و رینوپلاستی

جهت مشاوره تخصصی درخصوص انواع روش های جراحی زیبایی بینی گوشتی و جراحی زیبایی بینی استخوانی، مراقبت های بعد از جراحی بینی، جراحی زیبایی سینه و جراحی زیبایی شکم می توانید به تیم مشاوره متخصص زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه کنید. در کانال تلگرام و آپارات می‌توانید برخی از نمونه کارهای دکتر مهدی جعفری را مشاهده نمایید و یا با تعیین نوبت جهت مشاوره از طریق شماره تلفن‌های بالای همین صفحه اقدام نمایید.


با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دسته بندی ها:

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر