جراحی بینی یا رینوپلاستی توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

امروزه جراحی بینی یا رینوپلاستی محبوبیت بسیاری یافته است، با بهترین متخصص زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین جراح زیبایی دکتر مهدی جعفری همراه باشید تا با این جراحی آشنا شوید.

جهت مشاوره تخصصی درخصوص رینوپلاستی، عمل زیبایی سینه و عمل زیبایی شکم به تیم مشاوره بهترین جراح زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه نمایید.

ظهور عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی

همانطور که در کتاب ساندر گیمن به اسم زیبا سازی بدن نوشته شده، در دهه ۱۹۲۰ میلادی عمل زیبایی و جراحی پلاستیک از طریق بازسازی چهره سربازان مورد استفاده قرار گرفت.

اولین عمل زیبایی بینی در تاریخ

در سال ۱۹۲۱ میلادی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تاسیس شد و جراحی پلاستیک را رونق بخشید. باوجود اینکه از آن دوران بیش از یک قرن گذشته است اما عکس های باقی مانده از آن مردان، بازتابی از جراحی های پلاستیکی و جراحی زیبایی است که این روزها افراد مشهور و عامه مردم برای زیباتر شدن انجام می دهند.

تاثیر جراحی بینی بر زیبایی افراد

زیباتر شدن بینی افراد بعد از عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی بازتابی است از عقاید تاریخی و فرهنگی آن جامعه در مورد زیبایی، بیماری، نژاد، جنگ و خطر و حتی باورهای غلط در مورد شکل کلی آن و اینطور به نظر می رسد که رابطه اش با خصوصیات اخلاقی افراد از جوامع مختلف دنیا حذف شدنی نباشد.

جراحی بینی یا رینوپلاستی در ایران

کشور ایران به عنوان پایتخت رینوپلاستی در جهان شناخته شده است. سابقه جراحی بینی در کشور ما به ۵۰ سال گذشته مربوط می شود، و روز به روز به طرفداران آن نیز افزوده می شود.

دلایل افزایش جراحی بینی در خاورمیانه

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، بزرگترین اسکلت و استخوان بینی مربوط به منطقه خاورمیانه می شود که جراحی بینی بیشترین تغییرات را در آنها ایجاد خواهد کرد. شاید به همین دلیل باشد که رینوپلاستی در بین مردمان خاورمیانه و به خصوص کشور ایران طرفداران زیادی دارد.

تاریخچه جراحی زیبایی بینی در ایران

یکی از اصلی ترین دلایل علاقه ایرانیان به رینوپلاستی مربوط به فرم ژنتیکی بینی و صورت آن ها و همچنین شاخص های نژادی می شود. متاسفانه بینی بزرگ با قوز استخوانی در بین ایرانیان زیاد است، در منطقه خاورمیانه اکثر بینی ها به صورت اسکلت استخوانی و غضروفی بوده و نسبتا بزرگ است و این موضوع باعث می شود زیبایی افراد تحت تاثیر قرار بگیرد.

تاثیر بینی بزرگ بر چهره افراد

بینی بزرگ سن افراد را بیشتر از حد معمول نشان می دهد و به خصوص در خانم ها حالت چهره مردانه به آن ها خواهد داد ولی با انجام جراحی بینی توسط بهترین جراح زیبایی همچون فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری کل صورت افراد دچار تغییرات شده است و در واقع نتیجه و تاثیر این جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک بر افزایش زیبایی افراد با سایر جراحی های زیبایی صورت قابل مقایسه نیست.  

چه کسانی نباید جراحی بینی کنند؟

طبق نظر دکتر مهدی جعفری بهترین متخصص زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و جراح زیبایی کسانی که دچار بیماری های خطرناک همچون سرطان هستند ، بهتر است عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی را انجام ندهند.

موانع انجام رینوپلاستی 

همچنین افرادی که دچار بیماری های روانی هستند به این دلیل که ثبات در تصمیم گیری ندارند و ممکن است هرگز از نتایج جراحی های زیبایی خود راضی نباشند نیز بهتر است عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی و همچنین سایر جراحی های زیبایی را انجام ندهند.   
افرادی که دچار اختلالات و بیماری های خون ریزی دهنده هستند نیز بهتر است از انجام عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی منصرف شوند.

آیا ارتدونسی مانعی برای جراحی زیبایی بینی است؟

لازم به ذکر است افرادی که ارتدونسی دندان دارند می توانند این جراحی پلاستیک را انجام دهند، اما اگر جراحی فک داشته باشند بهتر است به مدت شش ماه پس از آن عمل جراحی بینی انجام دهند. پس اگر برای اصلاح دندان ها جراحی فک نیاز نباشد ، می توانید این جراحی پلاستیک را انجام دهید.

هدف از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

اصولا جراحی بینی یا رینوپلاستی بر اساس دو هدف انجام می شود :

  • جراحی زیبایی بینی
  • جراحی ترمیمی بینی

در مواردی که رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی با هدف زیبایی انجام می شود، هدف بهبود شکل ظاهری بینی است. بخش های خاصی از بینی مانند استخوان و غضروف تغییر داده می شود تا هماهنگی بیشتری با سایر اجزای صورت برقرار شود.

انواع روش های جراحی بینی یا رینوپلاستی

امروزه اکثر افراد علاقه مندند که بینی زیبا داشته باشند و تناسب چهره شان را حفظ نمایند تا جذابیت شان افزایش یابد، اغلب با جراحی بینی یا رینوپلاستی اقدام به زیبایی بینی خود می کنند. نام دیگر جراحی زیبایی بینی، رینوپلاستی است، که ویژگی های خاص خود را دارد و جراحی زیبایی بینی به دو روش باز و بسته صورت می گیرد که روند انجام جراحی در هر روش فرق دارد.

جراحی زیبایی بینی به روش باز

در این روش پوست وسط بینی برش داده می شود و پوست بینی بلند شده و اصلاحات مورد نیاز انجام می گیرد. این روش بیشتر در بینی هایی که دارای نوک پهن هستند صورت می گیرد. همچنین از این روش می توان برای جراحی بینی های کج و بینی هایی که نقص مادرزادی دارند استفاده نمود. در صورتی که بینی نیاز به استفاده از غضروف جهت ترمیم و تقویت بینی داشته باشد باید از این روش استفاده نمود.

جراحی زیبایی بینی به روش بسته

از این روش برای انجام عمل بینی هایی که قوز کمی دارند و نیاز به ترمیم خاصی در نوک بینی ندارند استفاده می شود. در این روش دستکاری بینی بسیار کم خواهد بود.

مراحل جراحی بینی یا رینوپلاستی توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک

در انجام این عمل زیبایی در ابتدا قسمت های اضافی بینی برداشته می شود و بعد از آن متخصص زیبایی اقدام به ترمیم و تقویت غضروف بینی جهت شکل دهی بینی و جلوگیری از افتادگی بینی می نماید. برای تقویت بینی از غضروف های بینی خود بیمار استفاده می شود. 
جهت باریک کردن و جمع کردن نوک بینی از نخ های بخیه استفاده می شود. این نخ ها قابل جذب هستند. بعد از تنظیم زوایای بینی مخاط و پوست بریده شده در حین عمل ترمیم خواهد شد و داخل آن پانسمان گذاشته و بینی گچ گرفته می شود.

سن مناسب جراحی بینی از نظر بهترین متخصص زیبایی

شاید برای شما هم سوال باشد که سن مناسب برای انجام این عمل زیبایی چه سنی است؟ برای خانم ها حداقل سنی که باید جراحی بینی انجام گیرد ۱۶ سال تمام و برای آقایان ۱۷ سال تمام است. دلیل این رنج سنی این است که غضروف های بینی تا این سنین در حال رشد هستند و به همین دلیل اگر جراحی بینی انجام گیرد ممکن است که مشکلاتی در ظاهر بینی به وجود آید و پشت آن گود شود. 
همچنین حداکثر سن برای انجام جراحی بینی ۷۰ سالگی است زیرا بعد از این سن مشکلاتی در ترمیم بینی صورت می گیرد و همچنین خطراتی از قبیل عوارض بیهوشی و یا بیماری های زمینه ای ممکن است برای فرد مشکل آفرین باشد.

علت های مشکل بودن جراحی بینی و رینوپلاستی

لازم به ذکر است که این جراحی پلاستیک یکی از مشکل ترین انواع جراحی زیبایی است. دلایلی مختلفی برای مشکل بودن این جراحی زیبایی ذکر شده است.   
 یکی از مهم ترین دلایلی که برای مشکل بودن جراحی زیبایی بینی ذکر شده است این است که عده ای معتقدند دید کافی بین دو چشم در رینوپلاستی بسته وجود ندارد، دلیل دیگر حاشیه باریک خطای مجاز در این جراحی زیبایی است و عده ای هم معتقدند به دلیل آناتومی پیچیده ای که بینی دارد، این جراحی زیبایی را مشکل کرده است.

راهکار موفقیت در جراحی بینی یا رینوپلاستی

برای اینکه بتوانید یک عمل جراحی زیبایی بینی موفق داشته باشید، نیاز است که در مرحله ی اول در انتخاب بهترین جراح زیبایی دقت نمایید. بهترین متخصص زیبایی بینی باید مهارت های مورد نیاز جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی را داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهد.

بهترین متخصص زیبایی

جهت مشاوره تخصصی درخصوص رینوپلاستی، مراقبت های بعد از آن و سایر انواع عمل های زیبایی می توانید به تیم مشاوره بهترین جراح زیبایی “دکتر مهدی جعفری” مراجعه کنید. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای دکتر مهدی جعفری از طریق کانال تلگرام و آپارات ایشان اقدام نمایید.

 


با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر