تقسیم بندی و درجات افتادگی سینه از نظر بهترین جراح زیبایی
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

درجات افتادگی سینه در افراد مختلف متفاوت است لذا دکتر مهدی جعفری بهترین جراح زیبایی در تهران و بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در این مقاله به توضیح تقسیم بندی و میزان افتادگی پستان و استفاده از پروتز سینه و لیفت سینه را توضیح داده اند، در ادامه با ایشان همراه باشید تا با این موضوع آشنا شوید. 

فاکتورهای موثر بر افتادگی سینه از نظر بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک

طبق نظر دکتر جعفری بهترین متخصص زیبایی در تهران فاکتورهای متعددی هستند که می توانند باعث افتادگی پستان شوند. در بعضی افراد پستان های متراکم و سنگین به علت ضعف قدرت الاستیسیتی پوست و ضعف رباط های کوپر دچار افتادگی می شوند. این حالت خصوصاً در افرادی که چین زیر پستانی یا (IMF) Infra mammary Fold به طور طبیعی بالاتر قرار گرفته است، تشدید می شود. 
از علل دیگر افتادگی پستان تغییرات اندازه پستان در اثر حاملگی و تغییرات وزن است که منجر به ضعیف شدن قدرت کششی پوست و لیگامان های کوپر می شود. سن نیز از فاکتورهای تأثیرگذار در افتادگی پستان است، چرا که با افزایش سن پوست و بافت نرم پستان به تدریج ضعیف شده و دچار افتادگی می شوند.

جهت دریافت مشاوره رایگان جهت انجام عمل های زیبایی لیفت پستان، پروتز سینه، لیپوماتیک و لیپوساکشن از طریق شماره های تماس موجود در این صفحه با بهترین جراح زیبایی در تهران ""دکتر مهدی جعفری"" تماس بگیرید.

تأثیر شیوه زندگی بر روی افتادگی پستان از نظر بهترین جراح زیبایی

دانستن رابطه بین شیوه زندگی یا به اصطلاح لایف استایل lifestyle با افتادگی سینه می تواند خیلی مهم باشد، زیرا با اصلاح آن فرد می‌تواند از افتادگی پستان جلوگیری کند در حالی که فاکتورهایی مثل سن از کنترل فرد خارج است. 
فاکتورهایی از نحوه زندگی که در افتادگی پستان مؤثرند عبارت‌اند از :

  • سیگار: افرادی که سیگار یا قلیان استفاده می کنند در اثر آسیبی که سیگار به پوست و بافت های پستان وارد می کند می توانند دچار افتادگی پستان شوند.
  • سولاریزه کردن یا نور آفتاب گرفتن: سولاریزه کردن یا آفتاب گرفتگی قابل ملاحظه با آسیبی که به پوست و بافت پستان وارد می کند باعث افتادگی پستان می شود.
  • استفاده نکردن از سوتین: استفاده از پستان بند یا سوتین در نگهداری پستان ها و جلوگیری از افتادگی آن ها مؤثر است.
  • تمرینات ورزشی مداوم همراه با فشار روی پستان ها: ورزش هایی مانند شنا، یوگا، دویدن، اسکی، ژیمناستیک، تی آر ایکس، الپتیکال با فشار مداومی که به بافت های پستان وارد می کنند می توانند باعث آسیب بافتی و افتادگی شوند.

اقدامات لازم جهت جلوگیری از افتادگی پستان 

به طور خلاصه می توان گفت جهت جلوگیری از افتادگی پستان فرد باید اقدامات زیر را مدنظر داشته باشد : 
سیگار نکشیدن، پرهیز از سولاریزه کردن، استفاده از سوتین، جلوگیری از تغییرات وزن و پرهیز از ورزش مداوم و حرفه ای. 
بعد از اینکه فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی یا متخصص زیبایی بافت پستان فرد را به طور دقیق آنالیز کرد، به منظور تعیین برنامه جراحی مناسب باید میزان افتادگی پستان را مشخص کرد.

تقسیم بندی درجات افتادگی سینه

برای تقسیم بندی میزان افتادگی سینه روش های مختلفی وجود دارد اما اکثر جراحان فوق تخصص پلاستیک امروزه از روش تقسیم بندی آقای Regnault استفاده می کنند. تقسیم بندی Regnault برای افتادگی پستان موقعیت نوک پستان Nipple را در رابطه با چین زیر پستانی در نظر می گیرد:

 

افتادگی پستان خفیف یا مرحله یک (گرید I)

نوک پستان در فاصله یک سانتی متری پایین تر از چین زیر پستانی قرار گرفته است اما نوک پستان در موقعیتی بالاتر از پل تحتانی پستان واقع شده است.

افتادگی پستان متوسط یا مرحله دوم (گرید II)

نوک پستان در فاصله ۱-۳ سانتی متری پایین تر از چین زیر پستانی قرار گرفته است اما هنوز نوک پستان در موقعیتی بالاتر از پل تحتانی پستان واقع شده است.

افتادگی پستان شدید یا مرحله سوم (گرید III)

نوک پستان بیشتر از ۳ سانتی متر پایین تر از چین زیر پستانی قرار گرفته است اما برخلاف مرحله اول و دوم، در این مرحله نوک پستان پایین تر از پل تحتانی پستان واقع شده است و در حقیقت پایین ترین قسمت پستان را تشکیل داده است.

پتوز کاذب یا سودوپتوز یا "" Bottomed out""

در این حالت نوک پستان در موقعیت بالاتر از چین زیر سینه ای ثابت باقی مانده است، اما آنچه که به جای نوک پستان نزول پیدا کرده است، بافت پستان است. در افتادگی واقعی یا پتوز فاصله بین بریدگی بالای جناغ سینه و نوک پستان افزایش می یابد (SNN). اما در پتوز کاذب این فاصله ثابت و فاصله بین نوک پستان و چین زیر سینه ای (N-IMF) افزایش می یابد.

بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر مهدی جعفری با سابقه ای طولانی در زمینه انواع جراحی های زیبایی از جمله  پروتز سینه، لیفت سینه، ماموپلاستی، تزریق بوتاکس و تزریق ژل یا فیلر و جراحی لیپوماتیک و لیپوساکشن به جرئت بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و بهترین جراح زیبایی در تهران هستند. جهت مشاهده نمونه جراحی های انجام شده توسط ایشان به کانال تلگرام و آپارات مراجعه نمایید. 

 

با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک دکتر مهدی جعفری

 

ترجمه شده توسط دکتر مهدی جعفری

 

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر