تزریق ژل و بوتاکس توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

در این مطلب با دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین جراح زیبایی همراه باشید تا با ویژگی ها و کاربرد جراحی زیبایی تزریق ژل و بوتاکس که به منظور جوانسازی پوست و جوانسازی صورت توسط متخصص زیبایی انجام می شود آشنا شوید.

کاربرد تزریق ژل و تزریق بوتاکس 

ژل ها در واقع پرکننده ها و فیلرهایی هستند که تزریق آن در بخش های مختلف صورت امکان پذیر است. تزریق ژل در قسمت هایی که چین و چروک عمیقی دارد باعث می شود تا این نقاط پر شوند و خطوط آن از بین برود، به همین جهت مشاهده می شود که ژل ها در اطراف چشم، پیشانی، خطوط اخم و خنده مورد استفاده قرار می گیرد. 
همچنین از این فیلر برای پر و برجسته سازی لب ها و گونه ها نیز استفاده می شود و می تواند باعث جوانسازی لب ها و گونه ها نیز بشود، در قسمت هایی مانند چانه نیز این تزریق انجام می شود تا با ایجاد برجستگی و پرکنندگی ظاهر زیباتر به چهره ی فرد هدیه کند.

بوتاکس با کاربرد زیبایی جهت از بین بردن چین و چروک پوست جوانسازی پوست و جوانسازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. اما تزریق  بوتاکس کاربردهای درمانی نیز دارد مانند:

  • درمان سردرد های میگرنی
  • درمان اسپاسم و سفتی عضلات
  • درمان درد های گردن
  • درمان تعریق زیر بغل و کف دست

انواع گوناگون کاربرد تزریق ژل

ژل ها انواع گوناگونی دارند و باید در انتخاب آن ها به یک جراح زیبایی با تجربه و مورد اعتماد مراجعه کنید، در غیر این صورت خطر استفاده از ژل های منقضی شما را تهدید می کند. ژل ها ممکن است دائمی یا موقتی باشند، ژل های موقت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا هیچ گونه عارضه و یا خطری برای مصرف کننده نخواهد داشت. 
میزان ماندگاری ژل ها به عواملی مانند نوع و مارک ژل و همچنین نحوه تزریق آن بستگی دارد، ممکن است با تزریق غیر اصولی علاوه بر کاهش ماندگاری ژل باعث ایجاد تورم و کبودی طولانی مدت ناحیه تزریق شده بشوید. عموما میزان ماندگاری ژل ها حدود ۶ ماه تا ۱۸ ماه است و در طول این مدت نیازی به ترمیم مجدد آن ندارید.

چه افرادی نباید تزریق بوتاکس انجام دهند؟

طبق نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین جراح زیبایی دکتر مهدی جعفری افرادی که دارای شرایط زیر باشند بهتر است که تزریق بوتاکس انجام ندهند:

  • افرادی که به پروتئین حساسیت دارند
  • افرادی که در محل تزریق عفونت پوستی دارند
  • اشخاصی با سن کمتر از ۱۸ سال و بیشتر از ۶۵ سال
  • خانم هایی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند

زمان ترمیم ژل برای تزریق

برای تشخیص زمان دقیق ترمیم تزریق می توانید به پزشک متخصص زیبایی و جراح زیبایی مراجعه کنید و از وی مشاورات لازم را دریافت نمایید. ژل تزریق شده به مرور زمان توسط بدن جذب می شود و میزان قابل توجهی از آن کاسته می شود که در این صورت نیاز است تا با تزریق مجدد اثرات مفید آن را تمدید نمایید.

انجام تزریق ژل و تزریق بوتاکس

برای تزریق ژل در لب ها و سایر اعضای صورت به یک متخصص زیبایی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه کنید و از تزریق در مطب و کلینیک های نا معتبر بپرهیزید، سعی کنید از مصرف داروهای انعقادی دو روز قبل از تزریق خودداری کنید، همچنین ۴۸ ساعت قبل، از مصرف دخانیات و الکل پرهیز نمایید. نیاز است تا در رابطه با نوع ژل و مارک مورد استفاده توسط پزشک متخصص زیبایی بررسی های لازم را انجام دهید تا دچار عوارض و خطرات احتمالی آن نشوید.

اقدامات قبل و بعد از تزریق بوتاکس

برای اینکه تزریق بوتاکس صورت یا سایر نقاط بدن به منظور جوانسازی پوست و جوانسازی صورت با موفقیت انجام شود باید اقداماتی قبل و بعد از آن صورت گیرد که عبارتند از:

  • عدم ماساژ موضع 
  • استفاده از کمپرس سرد
  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون 
  • عدم دراز کشیدن به مدت ۴ الی ۵ ساعت
  • عدم مصرف سیگار و قلیان دو هفته قبل از عمل و دوهفته بعد از عمل

موانع تزریق بوتاکس

افراد حساس به پروتئین، افراد دارای سن کمتر از ۱۸ و یا بیشتر از ۶۵، افرادی که در محل تزریق عفونت پوستی دارند و خانم هایی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند نمی توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند.

بهترین جراح زیبایی و متخصص زیبایی در تهران

جهت مشاوره تخصصی درخصوص تزریق چربی صورت، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و انواع جراحی زیبایی از جمله جراحی زیبایی سینه، جراحی زیبایی بینی، جراحی زیبایی شکم می توانید به تیم مشاوره متخصص زیبایی ""دکتر مهدی جعفری"" مراجعه کنید. 

 

 

با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر