تزریق بوتاکس و جوانسازی پوست و بررسی عوارض احتمالی
سه‌شنبه، 03 مرداد 1402

در این مطلب از وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و متخصص زیبایی دکتر مهدی جعفری با ما همراه باشید تا با کاربرد تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست و جوانسازی صورت و تزریق چربی صورت و تزریق ژل همچنین عوارض احتمالی تزریق بوتاکس آشنا شوید.

کاربرد زیبایی تزریق بوتاکس 

طبق نظر دکتر مهدی جعفری بهترین جراح زیبایی، کاربرد تزریق بوتاکس را می توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول کاربرد تزریق بوتاکس برای درمان است و دسته دوم برای زیبایی. از جمله کاربرد تزریق بوتاکس درمانی می توان به فواید آن برای درمان تعرق کف پا، کف دست و زیر بغل، درمان غیرقرینگی های به خصوص در صورت و درمان سردرد های مزمن اشاره کرد. از جمله کاربرهای آن برای زیبایی هم می‌توان به مواردی از جمله بالا بردن ابروها، بالا بردن نوک بینی، رفع چروک های صورت به خصوص در نواحی پیشانی و دور چشم، تزریق در بالای لب برای عدم نمایش لثه و همچنین برای جوانسازی صورت و جوانسازی پوست گردن اشاره کرد.  

تزریق بوتاکس روشی موثر و ایمن برای کاهش چین و چروک صورت خصوصا در ۳/۱ فوقانی صورت شامل پیشانی و اطراف چشم می باشد. این روش جوانسازی پوست به عضلات زیرپوست صورت می گیرد که با شل شدن این عضلات چین و چروک صورت کمتر و صورت صاف تر می شود.

جهت مشاوره تخصصی درخصوص تزریق چربی صورت، تزریق ژل، انواع جراحی زیبایی از جمله جراحی زیبایی سینه، جراحی زیبایی بینی به تیم مشاوره بهترین متخصص زیبایی ""دکتر مهدی جعفری"" مراجعه نمایید.

صاف شدن پوست از ۳ روز بعد از تزریق بوتاکس قابل رویت و حداکثر صاف شدن پوست تا ۲ هفته بعد از تزریق ایجاد می شود. در عرض ۳-۴ ماه عضلات به تدریج عملکرد خود را به دست می آورند، لذا برای داشتن پوستی صاف نیاز به تزریقات مکرر بوتاکس می باشد.

عوارض احتمالی تزریق بوتاکس

طبق نظر دکتر مهدی جعفری متخصص زیبایی و جراحی پلاستیک، برخی از عوارض احتمالی این روش جوانسازی صورت عبارتند از:

  • کبودی محل تزریق که معمولا در عرض چند روز بعد از تزریق از بین می رود.
  • سر درد، برافروختگی و واکنش های آلرژیک از دیگر عوارض تزریق می باشند که معمولا موقتی هستند.
  • علائم شبه آنفلوآنزا از عوارض کمتر شایع این روش جروانسازی پوست است که خود به خود در عرض چند روز برطرف خواهد شد.
  • درصورت تزریق در عضله غیرمرتبط یا انتشار بوتاکس از محل تزریق صحیح به محل های غیرمرتبط، فلج شل در عضله غیرمرتبط ایجاد می شود. فلج شل ایجاد شده می تواند منجر به افتادگی پلک، پایین افتادگی ابرو و ایجاد غیرقرینگی، آب ریزش از دهان، اشکال بلع، دو بینی و لوچی چشم شود، که معمولا این عوارض مانند اثر زیبایی این روش جوانسازی پوست در عرض چند ماه به تدریج از بین می روند.

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس انجام دهند؟

 طبق نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری افرادی که دارای یک سری شرایط باشند نباید تزریق بوتاکس را انجام دهند، برخی از شرایط عبارت‌اند از: افراد زیر ۱۸ سال، افرادی که بیماری های عفونی دارند، افراد حساس به پروتئین گاوی، زنانی که در دوران حاملگی هستند و یا شیردهی می کنند، افرادی که نارسایی کلیه دارند و افرادی که به بیماری ام اس دچار هستند. 

بهترین جراح زیبایی و متخصص زیبایی

جهت مشاوره تخصصی درخصوص تزریق چربی صورت، تزریق ژل و انواع جراحی زیبایی از جمله جراحی زیبایی سینه، جراحی زیبایی بینی، جراحی زیبایی شکم می توانید به تیم مشاوره فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ""دکتر مهدی جعفری"" بهترین جراح زیبایی مراجعه کنید. 

 


با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر