رینوپلاستی مدرن و جراحی زیبایی بینی کلاسیک

رینوپلاستی مدرن و جراحی زیبایی بینی کلاسیک

در این مقاله از وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و بهترین متخصص زیبایی در تهران “دکتر مهدی جعفری” با ما همراه باشید تا با رینوپلاستی مدرن و تفاوت های آن با جراحی زیبایی بینی کلاسیک آشنا شوید. 

رینوپلاستی مدرن یا جراحی زیبایی بینی

بینی شامل یک اسکلت داخلی است که متشکل شده از چند استخوان و غضروف و وظیفه و عملکرد این اسکلت برای بازماندن مدخل ورودی هوای تنفس و انتقال کنترل شده آن به مجاری تنفس ضروری می باشد. در روش های ابتدایی رینوپلاستی، برداشتن و بریدن غضروف ها منجر به بروز عوارض تنفسی میشد که این موضوع در رینوپلاستی مدرن با توجه به رعایت اصول علمی رفع و اصلاح شد و نتیجه مطلوب تری را برای فرد به همراه خواهد داشت. در ادامه به موضوع رینوپلاستی مدرن میپردازیم.

جهت دریافت مشاوره تخصصی در خصوص جراحی زیبایی بینی، جراحی زیبایی شکم، جراحی زیبایی سینه و سایر جراحی زیبایی به تیم مشاوره فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر مهدی جعفری مراجعه نمایید.

اجزای این اسکلت بندی در پوششی از پوست و مخاط پیچیده شده اند و توسط رباط های نگه دارنده در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. نحوه قرار گرفتن و ارتباط این اجزاء با یک دیگر تابع قواعد پیچیده علمی است. این نکته را باید در نظر گرفت که عبور جریان در داخل بینی نیز تابع مکانیسم های دقیق علم مکانیک سیالات می باشد و این عضو صرفا یک گذرگاه ساده برای جریان هوا نیست.

تفاوت رینوپلاستی مدرن و کلاسیک یا بسته

برای عبور بدون مانع و کنترل شده هوای استنشاقی ضروری است که ارتباط طبیعی بین غضروف های تشکیل دهنده دریچه های تنفسی بینی حفظ شوند. در صورتی که بریدن غضروف ها ساختار و کارکرد این دریچه ها را مختل کند منجر به بروز عوارض تنفسی خواهد شد. پیرو تکنیک های ابتدایی رینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی بینی کلاسیک، بریدن و برداشتن استخوان ها و غضروف ها جهت کوچک کردن بینی اصول علمی یاد شده انجام نمی گرفت و در اکثر موارد منجر به نتایج نامطلوب و غیرقابل پیش بینی می شد. عوارض این نوع اعمال جراحی شکل غیرطبیعی بینی و مشکلات تنفسی و تضعیف بیش از اندازه استحکام ساختار بینی می باشد که گاها نتیجه مطلوب را با مرور زمان مخدوش می کرد. 

 در روش رینوپلاستی مدرن سعی می شود که کمترین میزان ممکن از غضروف ها برداشته شود و در ازای آن با تکنیک های خاص ( Non Destructive )  بخیه زدن در نقاط کلیدی غضروف ها، تغیر شکل مطلوب در ظاهر بینی ایجاد شود. در این روش نه ساختار دریچه های تنفسی بینی مختل می شود و نه استحکام ساختمان بینی دچار خطر خواهد شد.

مزایای رینوپلاستی مدرن یا جراحی زیبایی بینی باز

مزیت دیگر رینوپلاستی باز، افزایش امکان مانور های تکنیکی می باشد، بنابراین جراحی بینی در صورتی که با رعایت از اصول علمی جدید و با دقت انجام گیرد، به هیچ وجه عمل خطرناک و پرعارضه ای نخواهد بود. در رینوپلاسی کلاسیک (رینوپلاستی بسته) عموما در طی آن، دستیابی به غضروف ها و استخوان ها از داخل بینی و با بریدن مخاط انجام می گرفت اما در رینوپلاستی مدرن با بلند کردن پوشش پوستی از روی اسکلت بندی، تمامی تکنیک ها مستقیم انجام گرفته و بدین ترتیب عوارض ناشی از اشتباه ارزیابی در حین عمل کاهش خواهد یافت. چسبندگی داخل بینی نیز در این روش بروز نخواهد یافت زیرا مخاط بینی بریده نمی شود.

بهترین متخصص زیبایی در تهران

دکتر مهدی جعفری فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی در زمینه جراحی زیبایی بینی، لیپوماتیک و جراحی زیبایی شکم و جراحی زیبایی سینه بسیار ماهر و باتجربه می باشند و همیشه سعی بر این داشته اند تا با استفاده از تکنولوژی های روز و بهترین امکانات و دانش و تجربه فراوان رضایت مشتریان خود را جلب نمایند. در کانال تلگرام و آپارات می‌توانید برخی از نمونه کارهای دکتر مهدی جعفری را مشاهده نمایید و یا با تعیین نوبت جهت مشاوره از طریق شماره تلفن‌های مطب آقای دکتر جعفری اقدام نمایید. 

 

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری

دکتر مهدی جعفری، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک است. او رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دریافت کرده است. دکتر جعفری با استفاده از تجهیزات مدرن و با همراهی تیم حرفه‌ای، در زمینه جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی سینه، بینی، باسن، لیپوساکشن و تزریق بوتاکس و ژل فعالیت می‌کند. او آماده ارائه خدمات به زیباجویان عزیز با توانایی و تجربه خود می‌باشد...

دسته بندی ها:

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه
اینستاگرامآدرس مطبتماس سریعدرباره دکتر